Tilbakeblikk

Da har vi kommet til denne delen av året hvor en må filosofere litt over året som har gått. Oppturer og nedturer, øyeblikk og hendelser som har satt sine spor, både i positiv og negativ forstand. Er vi der vi skal være når vi entrer over i 2017?

2016 har vært et fantastisk år. Jeg har fått opplevd både skiturer, fotturer i fjellet, seiltur, havrafting  og utenlandsturer. Både Prekestolen og Kjærag er besteget.

Det som jeg setter mest pris på er allikevel øyeblikkene med min sønn. Praten, fortroligheten og vite at han har det bra. En går jo stadig rundt å bekymrer seg for det. Hvert fall jeg.  

Venner og familie har vi delt mange kjekke og koselige øyeblikk med. Både hjemme og på turer. De er bare gull verdt og jeg setter pris på hver og en av de.

Den største utfordringen for meg i år var faktisk når jeg var med i en konkurranse i regi av Choice hotellene. Karoke på en av byens brune barer, helt edru. Fullt av folk. I ettertid ble det vist på storskjerm for om lag 50-60 personer. Men jeg gjorde det. Er litt kry av det.

Feriene mine er blitt tilbragt i Norge. Fjellet og langs Sørlandets kyst, i vakker norsk natur. Det har allikevel blitt noen utenlandsturer, Aberdeen, Rotterdam og Den Haag. Fantastiske byer alle tre.

I sommer endret jeg litt strategi. Jeg bestemte  meg for å være med på litt mer av arrangementer vi får gjennom jobbet. Det er noe som jeg ikke har angret på. Det har vært en “Villmarkstur”, en del konserter, arrangementer i regi av hoteller og konkurranser i regi av leverandører. Mange gode minner å se tilbake på.

Jeg og sønnen min har og lenge snakket om vi kanskje skulle ha oss hund. Vi elsker dyr, men jeg har vært i tvil om vi har tid. Vi snakket litt sammen og bestemte oss for å prøve oss som Hjemme kennel. Dette har vært veldig kjekt. Til nå har vi hatt to hunder på besøk, og vi har kost oss både med selskap og turer i naturen. Hvis det er noen som lurer på det samme som oss, er dette virkelig å anbefale.

Tross om vi i vårt lille hjem har hatt et flott år, har vi og blitt berørt av nyhetsbilde. Syria, tragedier for barn her i Norge, Presidentvalget i USA, terrorangrep og tragiske hendelser som skjer nærmest hver dag. Dette preger jo hverdagen vår også, hvor vi går litt i tenkeboksen og lurer på hva som skjer i verden, og hvor dette skal enda.

En annen ting som også har berørt oss er våre nære, venner og bekjente som er blitt berørt av oljekrisen her i Stavanger. Mennesker som har mistet jobber, arbeidsmarkedet som har havarert og familier som kjemper økonomisk for å få endene til å møtes. Dette håper jeg jo endrer seg i 2017.

Med disse orda, ønsker jeg å avrunde, drømme meg litt vekk i året 2016 før jeg ønsker 2017 velkommen om litt over 1 døgn.

 

 

 

#2016 #tilbakeblikk #år #drømmer #natur  #familie #familieogbarn #reise 

 

 

9 kommentarer
    1. Det hørtes ut som et bra år 🙂 Har dere nå tenkt å ha hund, eller flere ganger med sånn hjemme-kennel. Høres moro ut å være med på alle de arrangementene synes jeg 🙂 Jeg gleder meg til 2017, og håper det blir et bra år 🙂

    2. frodith: Ja vi har vurdert – men kommet frem til å ha på lån litt nå og da er kjekt. Er litt i tvil om vi har tid siden det krever litt. Ja våre leverandører er kjempeflinke å ta vare på oss:) Jeg og håper 2017 blir bra:) Ønsker deg en flott dag videre…

    3. Jeg er ikke flink til å reflektere og tenke så mye over det som har vært..Men er nok lurt..og ha en oppsummering av året..så fint at dere virkelig tenker på om dere har tid til hund..for ja, det krever mye, om man skal gi hunden et godt liv..Så bra man tenker litt over det..mange nok som ikke gjør det.. Håper 2017 blir et fint år for deg og dine!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Har nok vært noen nedturer også – men når en samler opp, alt i alt et godt år. De forsvant liksom:) Ja det vet jeg – er vokst opp med hund, men tror nok det blir for mye arbeid nå. Greit å låne innimellom da, tross om det ikke blir helt det samme:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg