Vær glad for det du har gjort….

Jeg må innrømme at jeg er en person som i grunnen ikke klarer å slappe helt av før alt er helt ferdig. Jeg har vel blitt bedre med årene, men merker at jeg ikke helt trives når ting ikke er helt på G. Dette gjelder for eksempel i huset eller i hagen.

Dette gjør jo at det ødelegger litt av den gode følelsen når en har gjort en del ting, setter seg ned og  skal slappe av. Hva gjør jeg da? Joda da tenker jeg på det jeg ikke har gjort. Isteden for å være glad over det jeg har gjort.

Jeg har et vennepar som jeg elsker å besøke. De er begge slik at de koser seg over de tinga de har gjort. For eksempel en sommer så startet de å male et gjerde. Det var første målet, noe som de faktisk klarte å få ferdig på en dag. Resten av hagen så ikke ut, men hva klarer de? Joda, setter hagestolene med utsikten mot gjerdet, en kopp kaffe, og bare nyter synet av det de har gjort. Så fornøyd. Det de ikke skulle gjøre den dagen ofrer de ikke en tanke.

Bare denne ene handlingen er for meg beundringsverdig. Tenk å hatt det slik. Hva hadde jeg gjort? Jeg hadde vel satt stolene andre veien og tenkt på alt det  som burde gjøres.

Kan jo håpe at jeg kan bli litt mer slik etterhvert, men føler jeg er litt på vei når jeg innser problemet mitt. Så kanksje en gang……

Ønsker dere en flott tirsdags ettermiddag og kveld.

 

 

#glad #fornøyd  #familie #hus #hjem #mentalt #femelle #kk#hage #husarbeid

19 kommentarer

Siste innlegg