Stavanger – siddisdagene

Hei dere.

I går var vi på en liten tur i Stavanger Sentrum. Vi skulle i grunnen bare noen få ærender, men som du vet kan det fort gå noen timer når en koser seg.

Jeg er i grunnen ganske fornøyd. Jeg kom hjem med det jeg skulle, og selvfølgelig litt til. 

Vi parkerte på Jorenholmen, en plass jeg normalt ikke parkerer. Dermed fikk vi med oss Stavanger fra en litt annen siden enn vanlig. Normalt og sikkert av gammel vane pleier jeg å parkere nær Skagenkaien.

Jeg legger ved noen bilder. Legg merke til skyene som henger tungt over byen. Det er faktisk et fantastisk syn tross om jeg heller skulle ønske at det hadde vært blå himmel og sol.

Ønsker deg en flott søndag, med fotball eller ei.

 

Dette bildet er tatt i Fargegaten. En må liksom innom her for en kopp kaffe. Mye folk og fargerikt:

 

Nedre Holmegaten, andre veien enn Fargegaten. De har startet å lage det koselig her også med uterestauranter pluss at de har stengt av denne delen også for trafikk. I tillegg har en utsikt enten til Vågen, eller som nå til et Cruise skip.:

 

Litt liv i gatene da det var Siddisdagene. Her kunne en gjøre noen kupp:

 

Geoparken som ligger rett ved Oljemuseet. Et eldorado for barn. Urbant og kult:

 

Det blir litt stopper underveis…? men det er jo lørdag:

 

Utsikt fra parkeringshuset vi parkerte, Jorenholmen. Parkerer du i 3.etasje – på toppen kan  jeg garantere deg at du må frem med kameraet:

 

 

#stavanger #siddisdager #koselørdag #byshopping #rogaland

14 kommentarer

Siste innlegg