Hvem er din verste fiende?

Jeg kom over denne videoen med Stavangerkammeratene, i grunnen for at her fremmet de Stavanger Regionen. Flotte området mitt og jeg måtte jo ta en titt.

Når jeg så videoen ga det meg en liten tid til ettertanke, og jeg tolket den på den måten at ens verste fiende er en selv og en må overvinne seg selv før en kan ta steget videre i verden, eller om det er deg selv du flykter fra?  Mye sant i de ordene, for en selv stopper både utvikling, kreativitet og har lett for å stå på stedets hvil om en ikke tar stegene.

Det å gå i seg selv å finne mot til å stå opp, skinne og bli den beste utgaven for seg selv kan være tøft. Det er ofte at det er bedre å være i komfortsonen, tross om det ikke gir progresjon.

Det er lett å skylde på omgivelsene, tiden eller også andre for at en ikke kommer seg videre, men i grunnen er det kun opp til oss. Som regel, tross om det kan være noen som legger kjepper i hjulene, gjerne på grunn av at de ønsker ikke å se deg i suksess eller å skinne eller av sjalusi.  Ikke la verken din egen usikkerhet eller de vinne, stå opp for deg selv og kjør på sier jeg.

Har du sett de som gjør det? Blir du misunnelig eller beundrer du de?

Sjekk ut videoen HER.

Hva er din tolkning. Og ja – det er en flott region jeg bor i – så her markedsfører jeg for det jeg har. Ser deg gjerne i nærmeste fremtid, og du er hjertelig velkommen.

16 kommentarer
    1. Nydelig bilde 😍

      Er mye i det du skriver. En er nok ofte sin egen verste fiende.

      Sangen til Stavangerkameratene er veldig bra, og jeg tolker den mye som deg 🙂
      God lørdag. Klem ❤

    2. Jeg har nok vært sånn som har likt best komfort-sonen. Og jeg tenker også at ikke alle MÅ utfordre og utvikle seg over alle støvleskaft 😀 Man må få velge selv. Hvis man har det BRA, så er det det viktigste. Jeg ble litt PUSHET inn i mye nytt i fjor, ville overhode ikke. Men PLUTSELIG var jeg over alle de fæle utfordringene, og har lært mye av det. Har skjønt at jeg ikke MÅ være så flink hele tida. Da slipper jeg meg mer løs 🙂

      1. Ja selvfølgelig – en skal ikke bare jage – hvis en har det bra. Da blir det feil:)
        Vet at du har det – og du har vært så flink:))) Tommel opp for deg. Heier jeg vet du – stor klem

    3. helt enige med deg her ja ,men det er virkelig ikke lett bestandig når noen stikker kjepper i hjulene gang på gang ,men enige ,slike kan ikke få overtaket,en må bare stå på og komme seg fremover :=)

    4. Jeg er helt enig med deg, men det er ikke lett når man opplever at noen stikker kjepper i hjulene.

      Selv har jeg det best i komfortsonen, men har lært meg at jeg må pushe meg selv for å komme meg ut av komfortsonen min.

      Kjempefine og nydelige bilder <3 🙂

      Ønsker deg en kjempefin lørdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Nei det er ikke lett å komme seg ut av det kjente – men det kan være verdt det. Eller om en har det godt og er fornøyd – ja hvorfor forandre:) Takk for det – det er fra Sverd I fjell:) Ønsker deg en fortsatt fin dag.

    5. Man er kanskje sin verste fiende… men jeg har vært dum nok til å si ja til alt som har dukket opp av utfordringer…. Uten å ha jaget etter de.. de har liksom bare dukket opp 🙂 God helg.. fra din vakre del av Norge 🙂

    6. Nydelig bilde – og så viktig skrevet! Ja, jeg er nok min verste fiende, og den som stopper meg fra å gjøre ting. Jeg har blitt litt bedre til å ta utfordringer, men….! Du brenner for ditt område – og du er en god ambassadør! Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg