Når følelsene blir husket

Hei i kvelden.

Håper dere har hatt en fin dag. Her blåser det litt, regner og er skikkelig surt i dag. Men gradestokken den viser pluss, og jeg får en følelse over at vinteren er i ferd med å glippe. Men jeg kan ta feil.

I helgen hadde jeg et innlegg om Turistforeningen som nå har startet digitale kurs i friluftsliv i forskjellige nivåer. Genialt synes jeg og du kan lese om det HER.

I den forbindelse ble det noen kommentarer, og i et at svarene mine kom jeg til å mimre tilbake til mine barneår. Vi var nemlig en av de heldige som etter en tid i telt byttet ut dette i combi camp. Ikke like fint som camping vogn, men fint var det. Vi var temmelig stolte når vi ferierte på kryss og tvers av Norge, Danmark, Tyskland og Sverige.

Jeg vet at vi har mange fine minner, og turene var utrolig spennende. Men det første jeg tenker på når jeg tenker tilbake til de turene er lukten. En spesiell plastikk lukt. Og alt luktet slik inni dette teltet. Vi hadde et lite minikjøkken på utsiden og maten fikk også en snev av denne eimen i seg.

Har i grunnen  mange slike minner. En har hatt det kjekt, men så husker en bare et glimt av det men noe som i grunnen er lite har fått all fokusen.

Jeg hadde også et annet innlegg fra Sola stranden hvor jeg på vei hjem kjørte feil vei og havnet til en liten kirke og et litt stort bygg. Var temmelig overrasket for jeg hadde ikke sett dette før trodde jeg, men når jeg tenkte på det så kunne det være en plass jeg hadde vært i min barndom og feiret St.Hans. Jeg husker sanddyner og så husker jeg snopeposen jeg hadde fått til hele 5 kroner. Jeg hadde aldri hatt så mye snop før. Les gjerne innlegget HER

Så i kveld har jeg sittet og tenkt litt på slike løse tråder og prøver å huske. Kanskje kommer jeg på mer, men det er jammen meg ikke sikkert. Har du noen slike minner?

 

10 kommentarer

Siste innlegg