Når jeg vil holde på tanken…

Hei der.

 

Søndag, morgen og vel rett og slett fri. Det er herlig det.

Jeg må si at jeg enda lever på en litt “falsk” hendelse fra i går. Ja du vet når en bikker 50, da tar en alt som har med alder for god fisk. Hvis en blir tippet eller som meg liksom tippet på yngre enn jeg er.

Var en tur til butikken i går, og utenfor hang en liten gjeng med unger, tipper i pluss/minus ti års alderen. Når jeg gikk inn, spurte eller ropte de etter ei som gikk ut hvor gammel hun var. Tipper at hun var rundt 20 eller noe, fikk ikke helt med meg svaret. De fikk svaret, og virket veldig så fornøyd.

Når jeg entrer butikken var det min tur, og det var jeg som skulle til pers. Jeg ble “tatt litt på sengen”, og i de få sekundene før jeg avga svaret mitt surret alderen min i hodet. Det var litt for gammelt følte jeg å rope ut. Dermed ble svaret mitt, hva tror du? Med et smil rundt munnen.

Sa du 22, ropte de tilbake. Litt forskrekket av tallet, og at jeg var litt i farten ble bare svaret mitt, ja noe slikt. Så at han ene ble litt skeptisk, men svarte ok. Ja en ser det på øynene at her var det noe som ikke stemte liksom, men jeg tenkte, vel sakt er sakt og så humret jeg litt og gikk videre.

Så da legger jeg veldig godviljen til, glemmer det litt undrende blikket og soler meg i glansen at noen “tippet” meg på 22. Det er jo lov eller?

Ha en fortreffelig søndag.

12 kommentarer

Siste innlegg