Bent Høie – du må være mer konkret!

Hei Bent.

Jeg skriver til deg for jeg oppdaget til min forferdelse en liten glipp eller en forglemmelse fra deg i går. Du har jo vært ganske så flink til å formidle oss om  reglene som gjelder til enhver tid. Holde meteren ute, munnbind i butikker, offentlig transport, hvor mange gjester vi kan ha, hvor mange vi kan være rundt bordet og så videre. Og alt dette du har sagt til oss har vi tatt til oss og prøver så godt vi kan, tross om vi har noen glipper og forglemmelser noen ganger.

I går kom jeg nemlig over dette klippet HER fra NRK Rogaland. Som du ser er dette fra Vanassen i Stavanger. Det er jo is, og nærmest hele Stavangers befolkning er her. Jeg må innrømme at jeg var der ikke for jeg måtte nok hatt vannet for meg selv for å holde meteren, men det går nok mer på mine ferdigheter på isen.

Så det jeg prøver å si er at jeg ikke har funnet noen plass at du har nevnt Vannassen, eller andre vann og innsjøer rundt omkring. Altså konkret hvor mange som kan være på isen samtidig, og ikke minst hvor mange som kan sitte rundt vannet. For det er jo vanlig i disse tider å ta med seg litt mat og drikke og kose seg.

Jeg regner jo med at dette er kun en liten glipp og at denne listen med mulige vann og innsjøer kommer i løpet av dagen. Og når vi vet, så da gjør vi som med resten av reglene, forholder oss til de og prøver så godt vi kan.

Hilsen ei som sårt lengter tilbake til en litt svunnet tid der vi kunne møtes, gå vanlig på skoler, alle arbeidsplasser går som det suser og kunne klemme hvem hun ville når hun ville.

 

10 kommentarer
    1. Mener jeg hørte en lang debatt om is og skøytebaner i går og at man oppfordret folk til å fordele seg på vann og kunstisbaner. Vet ikke om Bent var med for jeg hørte bare sånn halvveis etter. Er Bambi på isen og sal ikke ut på skøyter.

    2. Det er noe med dette når du skriver at du savner den tiden smom var, det kilte litt i magen… for det er jo helt sant… den tiden som var, det savnet blir større og større…. og plutselig gjekk det litt mere opp for meg akkurat her og nå… savnet <3

      Jeg tror vi er inne i en ny tid…. og det blir aldri som før… Men noe ala før blir det vel…

      Lag deg en fin dag <3

    3. Den diskusjonen har foregått på ulike medier i Trondheim også. Hører at det er fult på skøytebaner og islagte vann nå om dagen her i byen. Noen sa at folk ikke er flinke til å holde avstand der.

      Ønsker deg en kjempefin søndag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    4. Den der problemstillinga slipper jeg i alle fall. Ja, altså, kan vel godt hende man ramler ut på glattisen, men det blir i såfall i en helt annen setting 😀 Det kan nok gjelde både Høie og andre profilerte politikere også 😀

    5. Jeg savner også deg som var….. jeg vil tilbake til klemming og hyggelige sammenkomster…..! Tror regelmakerne har glemt noe ja, bla skøyteisene…… men det kommer nok…😘😘

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg