Blåveis – ny platebar i Stavanger

Hei og god morgen.

Som dere sikkert vet mener jeg jo bestemt at Stavanger har alt. Vi har et herlig sentrum hvor du kan tusle, Norges største trehusbebyggelse hvor du kan vandre og drømme om svunnet tid, yrene folkeliv, nærhet til fjord, palmeøy og et utrolig utvalg innen både butikker og restauranter. Jeg glemte jo nesten å nevne en spennende historie som absolutt er verdt å få med seg, helt tilbake til 1100-1200 tallet.

Men helt til mai manglet vi en platebar. Og ikke en helt vanlig platebar men med vinyl og ekte stemning. Så nå har vi det og.

Denne nyheten heter Blåveis og ligger midt i sentrum i Søregaten 22 i en av Stavangers mange gamle trehus. Her finner du to barer fordelt over to plan, platebutikk, uteservering og de kan i tillegg reklamere for Stavangers eneste Sider bar.

Vi var der en lørdag midt på dagen, og det var rolig stemning inne. Noen tuslet og tittet på plater, litt kjøp var det men siden været var på sitt beste var det mer folk som satt ute.

Så liker du vinyl, er i Stavanger så er det absolutt en plass du må titte innom. Kanskje finner du noen skjulte skatter?

Jeg legger ved noen bilder og håper du liker de.

 

Litt av utvalget på vinyl fronten:

 

 

 

God stemning i baren nede, men avslappet og herlig atmosfære:

 

Synes at trappen opp til andre etasje var så fin:

 

 

 

 

Baren i 2. etasje:

 

og uteserveringen

 

 

Takk for titten og jeg kommer garantert til å svinge innom igjen.

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. For et herlig sted, og jeg skulle ønske det fantes flere sånne. Jeg har alle mine vinylplater oppe i skapet, men i mange år hadde jeg ikke noen platespiller å spille dem på. Det har jeg nå, så jeg kan sitte å mimre litt og nyte. Ha en fortsatt fin lørdag 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg