Hva er egentlig en luksuriøs ferieopplevelse?

Ja hva er det i dag?

Før forbandt vi luksus med paraplydrinker, glamour og å bli vartet opp. Men tidene forandrer seg.  I dag er det ikke utelukket ut fra omgivelsene, eller hvor mye vi må ut med i penger. Vi ser litt lenger enn det, og inkluderer også hvordan opplevelsene beriker livene våres. Det handler om å bli overrasket, glede og å føle tilhørighet. 

En reise må gi mening, og da betegner vi den og som luksus.
 

Her er noen stikkord for hva en luksuriøs opplevelse kan være:

– Fange den lokale og autentiske kulturen
– Vælvereturisme; “helse er den virkelige formuen” sa Gandhi
– Privatliv, stoppe tiden og tilbringe kvalitetstid med sine nærmeste
– Feinschmecker; genuine spise- og drikkeopplevelser
– Personlig service, bli sett, forstått og tatt ekstra godt vare på
– Tilbake til naturen; fot- og sykkelturer, bestige fjell, ekspedisjoner
– Tilegne seg ny kunnskap betyr mer enn å komme hjem med solbrune ben!

Denne listen er hentet fra Bennett Ferie.

Så kanskje har du vært på en luksus ferie, når du tenker deg om…… faktisk uten å vite det selv?:)

#ferie #luksus #ekspedisjon #fjelltur #utenlandstur #reise

8 kommentarer
    1. Ja og luksus er jo forskjellige fra person til person! Er du vant til “luksusliv” ja da er det vanlige livet mer luksus for dem..De som sjelden unner seg noe..så er luksus nesten ALT! Ha en god luksus dag!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk. Ja det er merkelig. Du som ferdes i naturen hver dag…. for mange er jo det luksus… 🙂 Altså kan du leve et luksusliv for mange:))))) Ha en strålende søndag.

    3. Jeg liker hverdager hvor ting er som VANLIG, setter pris på de små gledene i hverdagen jeg. MEN jeg liker også turer i fjellet, og å reise med søsters på tur, eller samboeren eller en venninne 🙂 Og gjøre ting i naturen er flotte greier synes jeg 🙂

    4. Når jeg tenker luksus ferie tenker jeg en dyr ferie…
      Men en fin ferie , der man får noe av alt det som er i stikkordene, kan kjennes som luksus ferie.
      Jeg har vært på verdens fineste hotell, Burj al arab, og overnattet der og jeg har vært på båtturer og hatt det ganske spartansk.
      Men jeg vil heller ha det siste om igjen…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg