Må de alltid ha egne meninger?

Som dere vet har jeg konfirmant i hus i år. Har jo selvfølgelig begynt å planlegge litt. Lokalet er i boks, maten er bestilt, kakene er i orden, og jeg trodde at invitasjonene var i boks.

Må innrømme at  når jeg laget korta var jeg i grunnen ganske fornøyd. Malen som jeg gikk etter trengte et  bilde til, og i farten fant jeg et. Synes det så ganske så bra ut, og laget akkurat dette bilde i svart hvitt. Overraskelsen var stor når jeg mottok korta. Bildet var rett og slett ikke så bra som jeg trodde. Selvfølgelig ble dette oppdaget av konfirmanten selv, tross om jeg prøvde selv å være så positiv og overbevisende.

I helgen skulle han til faren, og da burde jo korta bli med. Så at han virkelig ikke ønsket de korta i det hele tatt, på grunn av det ene bildet. Jeg var jo veldig enig, for faktisk var det mer ødeleggende enn det var fint. Vi er jo slik at bilder av oss selv er vi veldig kritiske til, og det regner jeg jo med at han og er.

Jeg så jo at slaget var tapt. Vi gikk fort gjennom noen bilder av ham og bestemte oss sammen denne gangen for hva vi skulle bruke istedenfor.  Så nå venter vi igjen på invitasjonene….. Må jo nevne at jeg føler at dette var litt mer rett. Er jo i grunnen ganske glad for at han har egne meninger.Håper vi ikke får overraskelser igjen…….

#konfirmant #hverdag 

14 kommentarer

Siste innlegg