Dagens flause…

Ja, må vel si normalt så går det noen dager mellom flauser. Men av og til slår jeg til, og i morges var det en av de gangene.

Jeg var første mann på jobb i dag. Som regel er det noen som kommer før meg, og da slipper jeg å forholde meg til låste dører og slikt. Men ikke i dag.

Jeg kommer inn hoved døren, siden den åpnes automatisk klokken syv. Jeg trasker oppover, og kommer til døren som normalt er låst. Vi har fått nye automatiske nøkkelkort, og siden jeg hadde det med trodde jeg at dette skulle gå greit. Men den gang ei. Putter det inntil låsen, og hører et lite pip. Men døren vil ikke åpne. Må jo prøve ca. ti ganger til, men samme resultat. Hm.

Regner jo med at siden dette er noe nytt, så er det sikkert en systemfeil, for det skjer jo hele tiden.

Vi har flere innganger, så jeg springer rundt til en annen, med samme resultat. Kan vel tenkes samme antall ganger også.

Mens jeg står der ser jeg en bil som parkerer, og en mann kommer bort til døren. Hans inngangsbrikke virker heller ikke. Blir litt fornøyd med det må jeg vel innrømme, selv om det var jo litt dumt også. Tror jeg trengte den bekreftelsen av at det ikke var meg.

Han var litt snartenkt og ringte en kollega som kom for å åpne. Så vi kommer oss inn. Vi er begge like spørrende. Hvordan var det mulig at kollegaen hans hadde kommet seg inn. Heldige han hadde jo fått en kode, noe som begge vi mente at vi ikke hadde fått.

Vi gikk nå til hvert vårt, og jeg var jo glad jeg hadde kommet inn.

Jeg traff tilfeldigvis vaktmesteren, og spør jo om feilen. Ingenting feil svarer de, men kom opp med den koden igjen. Ser ned på skjermen og spør om det var jeg som var Sølvi. Blei litt innbilsk i et halvt sekund der hvis jeg er ærlig, men når han sier at han kunne se det på aktiviteten rundt på dørene,  kom jeg  raskt ned på jorden igjen. De hadde jo sett aktiviteten min på morgenkvisten, og flirte litt av det.

De spurte da hvorfor jeg ikke hadde brukt koden, siden den måtte brukes før et klokkeslett. Måtte som sant var si at kode det hadde jeg jo aldri fått.  De så litt spørrende på meg og sa at det lå kode inne på meg, men fikk laget meg en ny siden jeg ikke kjente til denne.

Hendelsen ble glemt, men ble nevnt ved lunsjtider. Jeg måtte jo høre og forsikre meg om de kodene. Joda, det hadde de fått, og mente bestemt at det hadde jeg også. Vi hadde jo laget de selv for ca. to uker siden.

Var litt påståelig, men ikke så mye. Følte faktisk at det virket litt kjent og at jeg vagt kunne huske det……. Må nevne at jeg tror jeg endret koden til det samme som jeg hadde…. men er ikke helt sikker…….

Så slik går nå morgenene……

#nøkler #låsing #flause #påståelig #hjem #familie 

14 kommentarer

Siste innlegg