På tide å sjekke utstyret?

                                                                                                                                                                                                Innlegg i Samarbeid med Rabble

De som har fulgt med meg her inne vet gjerne at mine beste øyeblikk tilbringes i naturen.

Vår, sommer og høst må jeg bare få med meg noen toppturer. I området rundt Stavanger har vi en rekke av muligheter. Småturer, eller litt lengre utfordringer. Det er enda plasser jeg ikke har vært, men de står på lista mi. Ellers er jo hele Norge et eldorado for slike som meg. Utfordringene og kose turene ligger på rekke og rad. Det er bare å planlegge og legge i vei.

Å være ute i naturen gir meg en indre ro. Stress og kav forsvinner, og jeg klarer å finne min indre motivator for hverdagens utfordringer. Hver årstid har sin sjarm, men tross om jeg liker snø på vinterhalvåret, blir de fleste turene mine tatt vår, sommer og høst.

Jeg pleier som regel å gå gjennom utstyret mitt hver vår. Er alt i orden? Mangler jeg noe?

Å ha greit utstyr gjør at turene blir mer behagelig. En slipper å ha  irritasjonsmomentene som dårlig utstyr og/eller mangel på utstyr kan føre til

På listen fra i fjor har jeg to ting. Det er nye fjellsko og en sovepose som passer litt kjøligere netter. I tillegg er det jo alltid noen ønske ting. Disse er et hendig og lett fjelltelt, samt en hengekøye. Må jeg velge er det vel fjellteltet som går av med seieren. Jeg drømmer nemlig om å våkne på en av våre utrolige fjellknauser dette året. Prekestolen, Kjerag eller rett og slett Trolltunga. Fantaserer om følelsen å våkne opp, åpne teltduken og der…. Den utsikten, en ny dag våkner……


Bildet er tatt fra Prekestolen
 

Jeg er også opptatt av at  utstyr er av kvalitet. Det skal vare noen år, være behagelig, og det skal tåle både litt røff behandling, samt alle typer vær.

Jeg har funnet  mine favoritter hos Outnorth :

   
                                    

Er du som meg som trenger å friske opp utstyret, eller trenger noe nytt anbefaler jeg at du sjekker ut Outnorth . De har et bredt utvalg på kvalitetsprodukter til hyggelige priser. De fører merker som blant annet Norrøna,  Fjällräven, Helly Hansen og Haglöfs. Jeg vil nevne at nå når vinteren er på hell kan det også være at du finner noen røverkjøp på vinterkolleksjonen.

Går du inn på HER får du også rabatt fra Rabble.

 

#outnorth #rabble #utstyr #fritid #topptur #natur #aktiv #livstil #natur

 

12 kommentarer

Siste innlegg