Jeg skulle ……. men ikke i dag…

Våknet til drømmeværet i dag. Fantastisk, og ikke minst gleden ved å ha fri gjør bare alt komplett.

Etter helgens festligheter med konfirmasjoner skulle jeg skikkelig hatt “shinet” opp her hjemmet. Men vet dere hva? Jeg lar det rett og slett være og bevilger meg en dag litt fri. Bare fordi jeg fortjener det.

Jeg har allerede vært på en herlig tur langs sjøen, og det var fantastisk å kjenne roen, la tankene fyke og å bare være. Fuglekvitter, lukten av sjø og godværet er balsam for sjelen.

Tenk det er 1.mai i dag. Det er jo Arbeidernes Internasjonale Kampdag, men har vel blitt mer som en fridag. Jeg innrømmer det gjerne at det er det den er for meg. Det er jo en del som feirer den enda, men tror nok mesteparten stiller seg i rekken med meg og benytter dagen til å kun nyte fridagen. Vet dere at denne dagen startet i 1890. Litt merkelig å tenke på at vi, eller noen av oss feirer den enda. Betyr denne dagen noe for dere?

Jeg fortsetter dagen her med å gjøre ingenting, og ønsker dere en fantastisk 1.mai. Kos dere, og håper dere også har sol og strålende vær der dere er. Legger noen bilder fra morgenturen min.


Tenk – bjørka springer ut. Den herlige følelsen at det er den tiden på året. Kom mai du skjønne milde.


Siden det er første mai og flaggdag, kunne jeg ikke gå forbi uten å knipse:)


Løvetann både her og der. I plen er det vel en liten plage, men i grunnen er det et flott syn. I tillegg minner det meg om vår og sommer.


Litt av utsikten min på turen. Kysten ved Hafrsfjord – inn mot Randaberg.


Siden jeg og var med på turen avslutter jeg med et lite bilde av meg:)
 

 

#fridag #1.mai #sommer #familie

22 kommentarer
    1. Dårlig med feiring av denne dagen her også.
      Har gjort som deg. Vært i marka noen timer.
      Kos deg med dagen.
      Er det slik at du har hatt konfirmant i helgen Så gratulerer.

    2. Jeg har begge bena godt inne i fagforeningen på jobben, så jeg markerer dagen for det den er. Har sluttet med å gå i tog osv., men det er mest for at jeg ikke liker så godt store folkemengder!
      Skulle nok ha rufset her hjemme jeg også, men støvsuger og skurebøtte får lov til å ha en fridag ;o))

    3. Vera Lynn: Det gjør den her og… og med god samvittighet. Ja – skulle nok vært litt mer aktiv der, men har liksom aldri feiret 1.mai for det den er… Uansett – ønsker deg en fortsatt fin dag:)

    4. Det høres ut som om du fortjener en dag fri etter å ha hatt en travel helg. Deilig det der – når du får den følelsen av bare å være… Godt å kunne ta seg en tur ut i et slikt nydelig vær og bare kunne nyte en løvetanns lyse, lykkelige hode og bjørkas håpefulle manke.
      Jeg innrømmer også at 1. mai for meg kanskje mest er en fridag, men jeg er også veldig klar over at man fortsatt har en kamp å kjempe i forhold til de ulike aspekter av det å være arbeidstaker. Kanskje aller mest i land der det ikke er et utbygd rettsystem i forhold til arbeid som det vi har her i Norge. Men så er det vel også slik at vi ikke skal slå oss på brystet å si at alt er greit her hjemme heller, vi har nok alltids noe å gå på her også fram til perfekt…

    5. Helga Sriskantharajah: Det har vært deilig:) Ja det er jo litt dumt at vi ikke står opp…. men tror nok at vi har blitt litt slik nå. For all del – det er jo noen som “jobber” for oss. Ære være de…..

    6. Fine bilder 🙂
      Ja nå må det jo være vår. ..utenfor så kvitter fuglene og det er 14 varmegrader..må jo være bra til å være 8 på kvelden en tidlig maidag 🙂

    7. Flotte bilder! og ja…1 mai er bare en fridag for meg..men er også begynnelsen på sommeren..Syns du gjorde rett i å la hus være hus..nyt det fine været og dagen i dag! ha en god kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg