Drikker du for mye kaffe?

Jeg leste her forleden at hvis du drikker for mye kaffe kan det miste den oppkvikkende effekten?

En person på 60 kg. kunne visst drikke ca. to kopper kaffe for å føle seg kvikkere. Går du over, så får du ikke den samme virkningen.

Men slaget er ikke tapt tross om du har drukket i overkant. Du kan gå på avvenning, men det tar faktisk fra noen dager til uker å restarte kroppen. Det hadde litt med hvor mye kaffe du har drukket før, samt delvis DNA et ditt.

Har du kaffeforbruket rundt den anbefalte grensen, er det mange fordeler som:

  • friskhet
  • mentalt fokus
  • økt motivasjon
  • mer energi
  • høyere puls

Jeg må nok krype til korset, og innrømme  at jeg har drukket en smule over den anbefalte grensen…. Avvenning, det må jeg tenke på tror jeg… men ikke i dag.

Ønsker deg en flott tirsdag:)

#kaffe #avhengig 

 

24 kommentarer

Siste innlegg