Frodiths Utfordring, DAG 8 – IS

Hei fininger.

Da har vi kommet til dag nr. 8 i Frodiths sommer utfordring, og i dag var utfordringen is. Lurer du på hva hun har på gang, og kanskje du har lyst å være med? Klikk deg inn på innlegget hennes HER.

Må vel sies at jeg ikke har spist all verden med is i år, tross om det er noe jeg liker veldig godt. Her som med alt annet skylder jeg på været. Er det ikke det vi gjør? 

Måtte jo finne frem en is i fryseren, og da ble det nå denne vann isen. Når jeg pakket den ut kom jeg til å tenke på første gang poden spiste is. Vi var på en tilstelning, og jeg tror han var omlag 10 mnd. gammel. Det var sol, en del vind og i grunnen ganske kaldt. Han satt jo godt plantet i vognen, og godt inntullet. 

Det er jo slik at en gleder seg til de første tinga. Så denne dagen var det is, en såkalt vann is av den enkle sorten.

Han var kjapp til å “grabbe” isen, men han hadde en annen formening om hvordan den skulle spises enn oss. Opp ned. Pinnen opp i været, og små lubne barnehender hadde et godt tak om selve isen. Vi prøvde etter beste evne å snu isen, men sekunder etter var den igjen på hans måte. Tror vi måtte gi opp til slutt, og det resulterte i noen ganske så kalde barnehender. 

Innimellom kommer slike minner opp, og det er jo til å smile av. Hvis dere lurer, har han klart å lære dette nå:)

 

 

 

#frodiths #utfordring #is #dag8

16 kommentarer

Siste innlegg