Stabilt ustabilt vær…….

Hei og god morgen.

Jeg har blitt litt vel opptatt av været den siste tiden. Slik blir en vel når en har tenkt å feriere i Norge. Jeg har ferie nå, og planen er en aldri så liten fjelltur til Trolltunga på torsdag.

Vet ikke hvor mange ganger i løpet av dagen jeg er inne på pent.no for å sjekke endringene, og endringer er det. Til min glede viser det bedre og bedre vær, og jeg krysser fingrer og tær for at det blir slik. 

På to dager nå har det gått gradvis fra litt regn til ikke regn, så det lover bra. Temperaturen er shortsvær, og det ser faktisk ut som vi må ha med solkrem også. Tross om det ser bra ut, blir jeg ikke overrasket om det endres tilbake til verre. 

Så hva kan en si om været den siste tiden her på vestlandet? På en måte føler jeg at det er alla børsen. Endringer hele veien, og like usikkert. Temperaturen opp og ned, og ikke minst sol, regn og vind endres nærmest minutt for minutt.

Jeg pleier ikke å være værsyk, men merker at disse endringene tar på. Jeg blir rett og slett sløv. Får ikke gjort noenting. Innimellom har dagene startet med sol, og da har jeg tenkt at ja i dag skal jeg ta et tak ute. Når det nærmer seg akseptert tid til å gå ut, ja da har det snudd tvert om og duskregner eller styrtregner. Eller som i dag hvor det starter med regn, så er jeg ikke forundret om det plutselig skinner opp i løpet av dagen.

Så kjære værguder. Jeg trenger litt stabilt vær nå. Bare for å få gjort noe. Tror ikke mitt hodet er skrudd sammen slik at jeg klarer å endre tankene så fort som dere skifter. Det resulterer i at jeg verken får gjort noe inne eller ute. Rett og slett totalt kaos både i hodet og her hjemme. 

Er det flere som har det som meg?

#vær #skyer #værsyk #ustabilt #sommer #ferie #trolltunga #fjelltur 

 

 

18 kommentarer

Siste innlegg