Nytt pass – ikke bare bare…..

Hei dere.

Håper dere har hatt en fin dag så langt. Her hos meg er det ferie, og hva er ikke herligere enn å bruke dagen på å få nytt pass? 

Må sies at det er om lag 10 år siden sist, og mye er endret. Det som holder stand er vel i grunnen at bildene blir like merkelige. Det har ikke forandret seg i det hele tatt, hvert fall ikke for meg. Så jeg kan trygt si at tross om jeg hadde en liten avtale med meg selv om at jeg skulle bli så fantastisk på disse, så ble merkelige gamle bilder byttet ut med enda merkelige nye. Det er jo slik at jeg blir litt skuffa hver gang jeg kommer gjennom passkontrollen, siden jeg håper at jeg ikke ligner det dønn.

Uansett, så startet dagen med at jeg skulle være veldig lur. Kjører en innom et lensmannskontor, siden det normalt er ingen kø og en kommer rett gjennom. Prøvde jo på dette da, men de hadde sommerstengt frem til etter skolen hadde begynt igjen.

Jeg fant ut at så lenge ville jeg ikke vente, så avgårde bar det til Stavanger Politidistrikt. Jeg hadde hørt så vagt om at det var mulig å bestille time, men tenkte at de fleste hadde nok fått pass for sommeren og sesongen, så jeg prøvde å trykke på “Drop In”. Ut kommer det en lapp som sier. Dessverre ikke åpent. Åpningstidene for drop-in var mandag og tirsdag 8.00 – 10.00. Klokken var 11.00 så der var jeg jo for sent ute. 

Klarte ikke helt å svelge denne, siden jeg var jo tross alt her, og det var ingen folk inne heller. Snakket litt med hun ene bak disken, og da kunne jeg trekke en lapp og snakke med hittegodsen. Litt merkelig, men de kunne visst fikse time på dagen, men selvfølgelig noen timer unna. 

Så til slutt fikk jeg jo passet da, med det merkelige bilde. Hadde rett og slett litt vansker med å skrive under, da hele meg skrek, spør om å ta et til……. 

Hvis dere skal ha nytt pass, ikke ønsker å bruke hele dagen som meg, oppfordrer jeg dere til å bestille tid. Tror det skal være ganske så enkelt å gjøre det på nettet.

Så slik går nå feriedagene………. 

 

#pass #politistasjonen #stavanger#reise #reiseglede #sommer #sommerfeire

 

 

18 kommentarer

Siste innlegg