Kuren mot brune og overmodne bananer…..

Hei dere, håper dere har hatt en fin dag. 

Her om dagen leste jeg et tiks som jeg bare måtte prøve ut. Vi er to i husholdningen, og titt og ofte skjer det at frukt blir liggende litt for lenge. Dette skjer spesielt med bananer. Jeg liker ikke å hive mat, dermed har dette vært et lite irritasjonsmoment for meg.

Rådet gikk ut på at før bananene blir overmodne deles bananklasene opp i enkeltbananer. Deretter pakkes hver bananstilk inn i plastfolie. Det beste er jo at det fungerer, siden jeg selv har prøvd det. De holder jo ikke i all evighet, men 4-5 dager mer kan jeg tippe.

Grunnen til at bananen modnes er etylen-gass som slippes ut fra bananstilken. Ved å pakke den inn i plastfolie bremses prosessen.

Så er du som meg som ikke liker å hive mat, kan dette hjelpe mot overmodne bananer……

 

#mat #matglede

 

 

22 kommentarer

Siste innlegg