Vekk med sommerkroppen ……

Ja nå er hverdagen kommet etter en herlig sommer med reising, ferie og en del avslapping. Har vel vært innom å trent i dann og vann, men har liksom ikke helt hatt det i min daglige sommer rutine. Så noen ekstra sommerkilo har det nok komt.

Gikk i hele forrige uke og lovet meg selv at på mandag. Ja da begynner hverdagen, og trening. 

Mandag kom, og når jeg skulle inn  å melde meg på time på senteret jeg går, lyser det ventelister på så og si alle timene. Her snakker vi ikke om at jeg står som nr. 1 eller nr. 2. Tross om jeg valgte timen med minst kø, var jeg nr. 13.  

Tenkte vel at oddsene var ganske små for å få plass, men var inne å sjekket en time før timen startet. Er ikke helt sikker på om jeg hadde et ørlite håp at jeg ikke kom med, men skal ikke se helt bort fra det. Den unnskyldningen hadde til og med jeg  trodd på.

 Overraskelsen var stor  da jeg så at jeg var nr. 2 i køen. Skulle vel i grunnen ikke være mulig tenkte jeg, men heiv på meg klærne og avgårde. Fikk lapp, og travet fornøyd inn i spinning salen. Når timen startet var det faktisk ledige sykler.

Vel hjemme igjen fant jeg ut at jeg måtte nok krype til korset og planlegge uken min.  Til min forundring var det ventelister på de fleste timer, og timene i neste uke også. Er det mulig?

Det er nok mange som er som meg som ønsker å komme godt i gang med treningen nå når ferien er over. Har full forståelse for det, men er det “dørterskel mila” som er så vanskelig, eller er det dårlig planlegging? 

Som dere sikkert har forstått er jeg en evig optimist, og blir ikke vippet av pinnen så lett, tross med lange ventelister. Men slike tilstander kan jo ta motet fra selv den beste. 

Er det flere som har opplevd dette? 

 #helse #livsstil 

19 kommentarer

Siste innlegg