Hva skjer i morgen?

Hei dere.

Nå sitter jeg her og følger nøye med på mine flygninger i morgen. Jeg har selvfølget booket meg på noen SAS fly som i grunnen skulle ta meg til Stockholm. Om de går, det vet jeg ikke enda, men det har vært visse endringer i løpet av dagen. 

Skulle jo gjerne hatt endringene på starten av ruten, siden det er så tidlig, men skal vel ikke klage bare jeg kommer meg av gårde, eller helt frem.

Uansett, Jeg må stå opp i fire tiden for å se om flyet går klokken seks. Men slik er det. 

Blir det streik lurer jeg også på hvor jeg kommer til å tilbringe helgen siden jeg skal hjem på fredag. Alternativene er: Stockholm, Oslo eller Stavanger. Kan det bli mer spennende?

Jeg tenkte at jeg ville informere dere om hva dere skal gjøre hvis dere kommer i samme situasjon som meg. Hva har dere rett på? Jeg vil bemerke at dere ikke har disse rettighetene kun ved varsling om en mulig streik.

  1. Blir flyet ditt kansellert, har du krav på enten å få pengene tilbake, eller kreve alternativ reise så snart som mulig.
  2. Ønsker du å booke om reisen, kan du kreve å bli ombooket til en annen flyvning så fort som mulig eller til et senere tidspunkt. Reisen skal være av samme kvalitet som den du opprinnelig kjøpte  det vil si at økonomi forblir økonomi ved en ombooking.
  3. Det tar inntil syv dager å få penger igjen, hvis du velger det alternativet.

 

Forbrukerrådet har laget en enkel oversikt over dine rettigheter angående forskjellige hendelser som kan oppstå når du er ute og reiser. Den finner du HER.

Ordtaket: “Ingen vet hva morgendagen bringer”  får liksom en litt annen betydning i kveld. Jeg kan vel endre lett på den nå : “Ingen vet hvor morgendagen bringer deg!”

Ønsker dere en fantastisk kveld…. må nok snart finne loppekassa jeg:)

 

#sas #flystreik #reise

13 kommentarer

Siste innlegg