Jeg er avhengig…..

Etter en opplevelse i dag fant jeg ut at jeg faktisk har blitt helt avhengig av strøm.

Jeg har hatt en elektriker her som har byttet ut strøm boksen min til en mer fancy en, og i den forbindelse måtte han ta av strømmen et lite kvarter.

I grunnen ingen problem tenkte jeg, og begynte å pakke inn noen pakker som jeg har hatt liggende her. Midt i pakkingen finner jeg ut at det er ganske så mørkt og strekker meg for å sette på litt mer lys. Ingen effekt, og jeg regner med at du som meg forstår grunnen til det. Uten strøm ingen lys. Enkelt og greit.

I løpet av det lille kvarteret klarer jeg å prøve meg på en rekke ting, tross om jeg vet at strømmen er gått. Å sette på kaffetrakteren, lade mobilen, sette på oppvaskmaskinen og å varme noe i mikroen. 

Det er da det slår meg. Jeg er avhengig av strøm til nærmest alt jeg gjør i det daglige. Hvordan skulle det gått om jeg hadde vært uten, en uke? To uker? eller skrekk og gru i en hel måned? Jeg hadde nok vært temmelig forvirret. Eller hadde jeg blitt vant med det? Jeg håper ikke jeg finner det ut, for det er jo ganske så behagelig å ha strøm, synes i hvert fall jeg.

Etter han var gått kom jeg også på at heldige meg har investert i ledningsfrie lys til  juletreet i år, men de glemte jeg ut å tenne ….. Til dere som lurer så kan jeg absolutt anbefale denne investeringen.  Ingen ledninger og helt herlig.

Jeg har nå  fått meg den etterlengtede kaffen. Tankene går litt til de tider før strømmen hadde blitt oppfunnet…. og jeg er i grunnen glad at jeg ikke lever da….. 

#strøm #hverdag #familie  

14 kommentarer
    1. Ja den strømmen kan være kjekt å ha til mye i hverdagen… Ledningsfrie lys er det batteri i hvert enkelt da eller ? Uten strøm ser og høres koselig ut i fortellinger og på bilder..men ikke i det “virkelige”livet… Kos deg med kvelden <3

    2. annebe: Må bare si det at jeg er forferdelig med ledninger. Ja det er et batteri i hver enkel så styrer du alle med en liten fjernkontroll. ps. de har flere tilbud på de nå har jeg sett:) Ønsker deg også en flott kveld.

    3. Hehehe du er nok ikke alene om det :))
      Vi hadde strømbrudd i store deler av byen tre ganger her en morgen nå i desember.
      Det varte noen minutter hver gang,så vi rakk jo hverken å fryse eller gå tom for batteri på mobilen , men jeg prøvde faktisk uten å tenke meg om å både lage kaffe,slå på TV og slå på lyset på badet… hihi….
      Vi er heldige som lever nå:)))

    4. Her blir strømmen borte nokså ofte for høyspentlingene går gjennom skog. Nokså kjedelig når det blir mørkt så vi har nødstrømmsaggrigat.

    5. Ja man trenger strøm til det meste nå om dagen…jeg har også ledningsfrie lys i år…kjempe deilig..og de kan dimmes og skrues av med en bryter…så herlig..ingen ledning som vikler seg inn her og der….Ha en flott kveld!

    6. Strøm er viktig. Tror kanskje at man kan venne seg til å være uten, men kun for ei kort tid. I blokka vår er det kun elektrisk oppvarming, så da blir det fort kaldt om strømmen går, spesielt på vinteren. Ønsker deg en riktig GOD jul!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg