Flypriser – et lite tips

Nå når nyåret har gjort sin anmarsj regner jeg med at dere som meg begynner å tenke på hvor sommeren skal tilbringes. For dere som skal ut å fly og bestiller flyturen på ulike nettsider vil jeg komme med et tips.

Når du er inne på en nettside, for eksempel finn, vil flyprisen endre seg etter du har søkt noen ganger i nettleseren din.

Basert på informasjonens kapslene i nettleseren din, øker flyprisene når en bestemt rute gjentas. Dette er for at nettstedet vil skremme deg til å bestille flyet raskt. De “lurer” deg til å tro at prisene er på vei opp. 

Hvis du derimot søker etter flypriser i inkognito (fra en ukjent nettleser) eller i privat surfing skjer ikke dette. Det er også lurt å tømme nettleseren etter et søk.

Jeg håper at tipset mitt kommer til nytte og at du sparer noen kroner på flyreisene dine.

Ha en flott kveld.

#reiseliv #flypriser  #reiseglede #sommerferie #ferie

 

 

15 kommentarer

Siste innlegg