Drømmeland – Brekko i Gjesdal, Rogaland

I går var vi en nydelig tur til Brekko som ligger ca. en times kjøretur fra Stavanger.

Været var nydelig, sol og kaldt. 

Jeg har aldri vært her før, og jeg må si at jeg fikk en liten aha opplevelse. Flotte løyper og mange lystige unge som gamle. Der var en hoved løype med mange avstikkere slik at en kunne forlenge turen litt.  Det var helt magisk og skikkelig Winter Wonderland.

Dette er absolutt et alternativ til en liten avstikker i en travel hverdag. 

Jeg legger ved noen bilder jeg tok, og jeg kan fortelle dere at det var mer magisk enn bildene forteller.

 

 

 

 

I Brekko finner en gode grusveier og grovplanerte turveier som fører opp til ca 400 m høyde. Her kan en fortsette i merket stisystem i varierende lengde. Området egner seg godt for turgåing for alle aldersgrupper. Det er spesielt god tilrettelagt for barnefamilier. Området kan brukes både på sommeren og vinteren. 

Dette er Jær-regionens eneste langrenn, skiskytteranlegg og skilekbakke. 

Brekko ligger ca. 45 kilometer fra Stavanger. En kjører forbi Ålgård og tar av til R45. Brekko blir da nevnt på et skilt inn til høyre.

Brekko ligger ca 45 km fra Stavanger. Følg E 39 og ta av til R 45 sør for Ålgård.  Du kan lese mer om Brekko  HER

 #reiseliv #Norge #winterwonderland #vintermagi #snødrøm #langrenn

 

17 kommentarer

Siste innlegg