Åpningsfest Radisson Blue Atlantic – Stavanger

Jeg må si at jeg følte meg ganske så beæret og heldig som var en av de mange som var invitert til åpningsfesten til Radisson Blue Atlantic på torsdag 1. februar. 

Hotellet som før hette bare Atlantic har vært Stavangers storstue siden åpningen i 1952.  Er du fra Stavanger, eller har vært i byen er det stor sannsynlighet for at du kjenner til hotellet. Jeg tror at det er mange historier fra disse veggene, Mortepumpen, selve hotellet og selvfølgelig nattklubben Cobra.

Nå har Stavangers stolthet blitt helt oppusset, og arbeidet har pågått i cirka et år. Dørene åpnet for de første gjestene i slutten av november, og vi har bare hørt godord. 

Jeg var så heldig å få min egen lille privatvisning av hotellet noen dager etter åpningen, og det kan du lese om HER.

Men fest er fest, og Radisson Blue Atlantic hadde neimen ikke spart på noe. 

Bare det å få gå på en rød løper gjør noe med meg. Jeg føler meg temmelig spesiell.

Når vi ankommer, blir vi godt tatt vare på av hotellets medarbeidere. Stoltheten over det flotte hotellet vises, så det gjør at stemningen er helt topp.

Tross mange inviterte er hotellet såpass stort at det var veldig luftig. De som ønsket gikk i puljer for å få visning av romma og konferansemulighetene, mens vi som allerede hadde sett herligheten sto mer og minglet.

Bobler, alkoholfritt alternativ og fingermat var over alt. Så vi fikk litt å bite i.

Litt sent ble vi obs på at flere av damene gikk med “goodie bag” rundt omkring. Så nysgjerrig som vi var måtte vi sjekke ut hva dette var. 

Et eget rom for velvære. Så her oppholdt det seg en del damer. Ikke så merkelig i grunnen da det var mulighet til å fikse på håret, sminken eller å få litt avspenning hos en massør. En kvinnes drøm rett og slett.

Her har jeg fått stelt meg på håret for anledningen:

Etter litt velvære var det duket for underholdning og taler fra Storstua. Her hadde vi varierende musikk, taler fra både hotellsjefen og Radisson Blue. En koselig stund. 

 

Se folkehavet – og det merket vi nesten ikke. Helt fantastisk. 

 

Se den flotte lysekronen som preger Banketthallen. Den er bare helt fantastisk og majestetisk. De “mistet” den ene under ombyggingen, men hadde visst funnet den igjen. Så det kommer en maken opp.

Etter endt underholdning ble vi loset ned til restauranten og ble servert de herligste retter. Småretter som de hadde plassert rundt omkring, og det var kjøtt, fisk og skalldyr i forskjellige varianter.

 

Rundt omkring på hotellet kunne vi også finne bøker med avisutklipp fra Stavanger og hotellet. Veldig spennende.

Til slutt vil jeg takke Radisson Blue Atlantic for at jeg fikk være med på åpningsfesten deres. Et flott hotell i ny pakt, og ikke minst  et fantastisk vertskap. Dere har all grunn til å være stolte, og Stavanger er heldig som har fått Storstuen tilbake.

#stavanger #stavangersstorstue #åpningsfest #hotell #radissonblueatlantic #reiseliv 

 

8 kommentarer
    1. Du verden 🙂 Det måtte være en stor og minnerik opplevelse. Jeg husker jo godt hotellet fra den tiden jeg rota rundt i byen din i Matrosdress 😀 Skjønt man var ikke ikke innom dørene.. 😀 Lønna va litt dårlig for sånne utskeielser 🙂

    2. Så spennende å være med på dette. 🙂 Har gått forbi det hotellet mang en gang da jeg gikk et halvt år på skole i Stavanger. I forrige århundre en gang …

    3. Så moro da…. var jo dette hotellet som skremte oss da vi var i Stavanger… vi kunne jo ikke vite at det var flere Radisson Blue… og dette var jo pakket inn i plast…. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg