Jeg har en rørlegger i hus…..

Og det er faktisk meg.

Vel, det er vel ikke de mest avanserte tinga jeg gjør, men dusjen min den har jeg blitt ekspert på.

Når jeg flyttet inn her for om lag fire år siden var det ganske så nyoppusset. Det ser greit ut enda, men dusjen. Ja den dusjen har jeg byttet deler på fire til fem ganger.

Første gangen det skjedde noe med den fikk jeg ikke av vannet. Det var litt fortvilende siden jeg var litt sent ute til et møte en morgen. Klarte til slutt å få av vannet med å skru fast en bolt. Skikkelig styr. 

Til denne operasjonen ringte jeg en venn som er rørlegger. Tross om han var veldig behjelpelig på telefon, gjentok han igjen og igjen at den type dusj jeg hadde var et utrolig dårlig valg av meg. Jeg fortalte jo selvfølgelig at det ikke var jeg som hadde gjort dette valget av dusj og at den var der når jeg kjøpte. Jeg fortalte jo selvfølgelig ikke at jeg hadde gjort samme valget siden prisen, og at de som kostet dobbelt, trippelt eller firedoblet så helt like ut. Ikke alt en trenger å fortelle.

Tips fra rørleggervennen min så klarte jeg å få nytt blandebatteri på garantien. Det er nemlig 5 års garanti på dette.

Etter det har blandebatteriet røket en gang til og det er tredje gang jeg bytter ut slangen. Nå er det en liten del som mangler, den som holder dusjhodet oppe. Men den får jeg inn å kjøpe i morgen.

Tross om jeg har gått fra null dusj erfaring til å kunne skifte blandebatteri og skru dusjen opp og ned for å få på diverse deler vil jeg komme med et lite tips til dere. Skal dere skifte ut dusjen på badet, kjøp kvalitet. Det er veldig irriterende når ting går i stykker igjen og igjen. 

For de som lurer er merket jeg har Andora, og det er et Polsk merke. De skal visst ha blitt bedre, uten at jeg har merket noe til det.

En ting skal de ha. Billige er de.

#hus #hjem #rørlegger 

 

12 kommentarer
    1. Ja det er sant…billig er ikke alltid bra…vi kjøpte også et billige et..og har reparert mye på det…Men var en overgangsfase..så vi viste jo at dette ikke ville være så holdbart…nå klarer jeg ikke bestemme meg for hva, hvem og hvordan…hihihih… Så bra du er blitt handy kvinne! hihih

    2. Såpass ja… den dusjen er virkelig ikke samarbeidsvillig. Men det er jo utrolig bra gjort av deg at du har fikset den selv. 🙂 så holder den litt lengre.
      Kom gjerne innom min bligg. 🙂

    3. En får vel stort sett hva en betaler for … men det betyr ikke at alt i vårt hus ligger på topp på prislista altså! 😉 Godt når en klarer å fikse ting selv. Synes du er flink jeg.

    4. Jeg vet ikke hva slags merke dusjen til datter og svigersønn er, men de har hatt mye tull, de også, de 5 årene de har hatt den. Får tlf:” Kan jeg dusje hos deg? Får ikke på vannet”.
      Det eneste jeg har fått med meg, er at den ser fancy ut, men var rimelig. Og de skal bytte til noe dyrere.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg