Hvor intelligent er du?

Hei dere.

Da har vi startet på september. Jeg regner med at nesten alle er tilbake på enten skole eller jobb etter en herlig sommer.

De som har spart på ferien er kanskje enda ute på eventyr, og hvis det er deg så ønsker jeg deg god ferie og kos deg.

Jeg kom over en artikkel her i helgen som omhandlet intelligens. Normalt når vi tenker på intelligens så tenker en på realfag og hva skår en oppnår på disse. Rett og slett iq tester.

Men vi har mange flere typer intelligenser som brukes litt hver dag. Hele syv for å være nøyaktig.

Derfor er jeg sikker på at hver og en av oss faller innenfor en av disse syv. Altså at det er flere enn vi tror som er intelligente.

De syv typene er: Sosial intelligens, Personlig intelligens, Språklig intelligens, Kroppslig intelligens, Logisk intelligens, Musikalsk intelligens og Visuell intelligens.

Så er du ikke den flinkeste på språk eller matte kan du likevel være like så intelligent som dine kollegaer eller medstudenter som løser de vanskeligste former, eller snakker flytende alle språk de hører. 

Med disse orda ønsker jeg dere en fantastisk start på uka, og vil igjen minne dere på et av mine favoritt ordtak:

Ingen kan alt – men alle kan noe!

 

#intelligens #ukestart #stavangerinmyheart

 

16 kommentarer

Siste innlegg