Jeg må finne en ny favoritt!

Når jeg skal innom butikken for å få gjøre dagens eller helgens innkjøp, regner jeg med at butikken har det jeg trenger. Det er normalt dagligdagse ting som skal finnes i hver en butikk. 

I nærområdet mitt har jeg hatt en favoritt og det er Rema.  De har hatt et godt vareutvalg, fantastisk grønt avdeling og for å ikke glemme veldig koselige ansatte. Jeg har følt meg litt hjemme her kan du si.

Det siste har de enda, men fra sommeren en gang er det noe som har skjedd. Det har liksom blitt så skralt i hyllene. Til stadighet kommer jeg ut fra butikken uten det jeg egentlig skal ha. Når jeg har vært rundt omkring på leit kan det i tillegg hende at jeg helt har glemt andre ting i farten. Dermed har handlingen i det siste blitt veldig tullete, i tillegg til at jeg ofte må innom en annen butikk også før jeg er hjemme. 

Som alt annet glemmer en fort, så noen dager etter har jeg vært tilbake, og det samme ritualet har blitt gjentatt.

I dag for eksempel var jeg med en betjent på leit etter risengryn. Dette leita vi etter i omlag ti minutter før vi måtte innse at det var tomt. Slik fortsatte det. Jeg fikk det siste glasset med hot salsa, frosne bjørnebær hadde de ikke, eplejuicen vi liker best var tom for å nevne noe. 

Jeg skal ikke påstå at dette gjelder alle Rema butikker, selv om jeg har den følelsen. Det kan hende det kun er i nærområdet mitt.

Så fra nå av blir det ikke besøk fra meg på en stund. Jeg blir nok heller å finne hos konkurrenten. Der får jeg det jeg skal i en og samme butikk. Det sparer meg for mye tid og frustrasjon.

Har dere opplevd dette hos Rema i det siste? Eller er det kun her i nabolaget som har det slik?

 

#rema #vareutvalg #sparebluss

 

6 kommentarer
    1. Så kjedelig..men er nok viktig at du sier ifra…så de kanskje kan gjøre noe med problemet…Er kanskje nye innkjøps ansatte…og at de ikke har funnet ut helt hva som går mest av…Men skjønner så godt din frustrasjon…Vi har det sånn at her handler jeg ikke på mandager…da er det tomt i hyllene…fordi vi har mange hyttegjester i helgene her på Tofte…Så…her venter jeg til midt i uka..

    2. Toini: Ja en lærer. Det er sant at mandagene er litt en påfyll dag og det godtar jeg. Men jeg tror nesten hver gang jeg har vært der siden sommerferien har det manglet noe. I begynnelsen tenkte jeg at det kun var tilfeldig. Merkelig i grunnen. Nå ser hyllene tomme ut og flere åpne plasser. Får litt vondt av de som kjøper inn også….

    3. Tror det er veldig individuelt hos Rema dette med mangelfull varebeholdning. Den nærmeste butikken min har et veldig godt utvalgt, og jeg får alltid det jeg skal. Allikevel så bruker jeg heller Meny, mest for at de har ferskvaredisk.
      Har du tatt det opp med butikksjefen? Vi gjorde det med vår, og han tok tak og ordnet opp så nå er det som det skal være.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg