Genial lærer … en lur ide

Jeg vet ikke om det bare er her hjemme hos meg vi har dette problemet, eller utfordringen om du vil. Det å utsette ting til aller siste sekund. 

Jeg har en tendens til å gjøre det, og ser at poden begynner å ta etter. Til min største frustrasjon vel og merke.

Det er her den observante læreren kommer inn.

Jeg ble litt betenkt her i uken da de skulle ha en norsk innlevering til fredag og det var full aktivitet tirsdag kveld. Tross om jeg synes det var litt merkelig var det jo en positiv endring, så jeg var i grunnen ganske fornøyd. Kanskje hadde han begynt på noe nytt?

Det var helt til jeg fikk nyss i at de skulle levere et utkast til onsdagen. 

Så her var det i grunnen ingenting nytt. 

Synes det hørtes litt merkelig ut, men til mer jeg har tenkt på det til mer har jeg synes det var genialt. Gjør elevene som de skal har de to dager på seg før det endelige utkastet er ferdig. Tid til tenking og justering.

Hvis alle elevene er som poden min, forstår de ikke grunnen men gjør som de får beskjed om. Kanskje kan det bli til en vane på sikt? 

Altså – en lur lærer som gjør noe genialt for elevene. Selv om de ikke merker det.

 

#lærer #barnogungdom #familie #skole #undervisning #ungdom

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg