Når A4 tilværelse er en fjern drøm

Hei dere.

Tidligere i dag postet jeg et innlegg fra utfordringen til Kristin om hva jeg forbinder med å være A4. Dere kan lese utfordringen HER og mitt bidrag HER.

I løpet av dagen kom jeg over en artikkel, som snudde litt mitt perspektiv på saken. Ikke det at jeg endrer min oppfatning, men at jeg rett og slett hadde uteglemt noe.

Artikkelen handlet om en liten gutt som ikke hadde det så godt hjemme. Han kunne ikke huske om moren eller faren noen gang hadde gitt ham en klem. På skolen ble han mobbet og utestengt. De synes han var ekkel. Gjennom hele artikkelen ble det igjen og igjen fortalt at han var veldig glad i foreldrene sine, og i de på skolen. Han forsto ikke hva galt han gjorde.

Hans eneste ønske var å ha foreldre som var glad i ham, og å være en del av en familie.

Det må sies at det sto skrevet i slutten av denne artikkelen at de ikke kunne gå god for kilden, men at det var mange som ikke hadde det så bra.

Jeg har tygget litt på denne artikkelen i dag. Her skrev jeg et innlegg hvor jeg absolutt ikke ville være A4, og at jeg på en måte ser på det som litt negativt.

Denne gutten derimot. Hans største ønske er å være A4. Være en del av en vanlig familie, være en del av et vanlig sosialt miljø på skolen. Rett og slett ha en normal oppvekst.

Ting ble satt litt i perspektiv, og jeg endrer min oppfatning. Å være A4 kan være noe positivt, og det kan være noe som noen skulle ønske de var, eller er fornøyd med at de er det.

#A4 #kristin #utfordring #A4er

 

 

16 kommentarer
    1. Vond historie om gutten..og mange har det nok dessverre slik.. Jeg er A4 på mange områder.. men ikke helt på andre ting.. som du også skriver om.. Jeg syns A4 er greit..og om man er litt annerledes er det greit det også.. ja takk begge deler.. <3<3

    2. Ja jeg mener også at det er positivt og negativt..kommer helt an på hva du legger i a4..og DET er individuelt tenker jeg….Du tenker fælt nå…hihihihi

    3. En A-4-tilværelse definerer jeg som et trygt og noenlunde forutsigbart liv. Det trenger slett ikke være et liv innenfor så snevre rammer at det blir kjedelig. Forresten hva er et kjedelig liv?, Det som er kjedelig for noen kan være ønskelivet for andre.
      Nei, A-4-livet er ikke lett å definere generelt, men guttens utfordringer og ønsker setter noen parametre for problemstillingen du reiser.

    4. Der endret du mitt syn en bitteliten smule også. Jeg har nok en liten A4 kjerne bestående av en del tradisjonelle verdier og rammer, men jeg er også mye mer enn det. Når alt kommer til alt, gjelder nok det ganske mange. Så vi er kanskje ikke så unike og utenfor boksen som vi liker å tro? 😉

    5. Jeg er ganske A4. A4 for meg er at du har et trygt, stabilt og godt hjem. Man er stabil psykisk, og at man har økonomi til å leve. Man har struktur og rammer for seg selv og barna sine. Man er verken alkoholiker eller stoffmisbruker om man er A4. Slike om er avhengige av dette savner livet som A4 personer. Kanskje er de oppvokst i et hjem som ikke var A4 i hele tatt. Der alt fikk skure å gå!
      A4 kan også være at man er alt for streng og nøye. Man krever disiplin av de man lever med og alt skal være på sin plass. klokkeslett følges på sekundet. Da er man en slik usunn A4 person som tror at man er perfekt!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg