7 grunner for at jeg aldri blir lei Hellas

Hellas er mitt ferieparadis. Jeg går aldri lei.

Det er mange fine plasser rundt om i verden, og jeg har besøkt noen. Men jeg kommer alltid igjen og igjen tilbake til Hellas, og øyene. Når jeg tenker meg om så er det noe spesielt med Hellas som fasinerer meg.

 

Her er 7 av grunnene til  at jeg bare elsker denne plassen:

 

– Det er alltid en ny øy å oppdage. Hellas består av 1400 øyer. 200 av disse er bebodde, og jeg har enda ikke vært på alle.

 

– Gjestfriheten. Grekerne er kjent for sin varme natur. Sydlandsk temperament som kan være veldig fascinerende for oss nordmenn.

 

– Bedagelig tempo som fasinerer meg som er vandt med hverdagslivets tidspress. “Skjer det ikke i dag – skjer det i morgen”  mentaliteten.

 

– Late dager på stranden kan kombineres med aktive dager i fjellsiden

 

– Blått hav og sand mellom tærne.

 

– Koselige små gjestfrie tavernaer som tilbyr Middelhavets smaker. Småretter som en kan sitte å kose seg med hele kvelden. Rikkelause bord og stoler,  smårutete duker og ikke minst atmosfæren.

 

– Den greske kulturarven finner en spor av overalt i hele Hellas. Dette er for meg veldig interessant, og en finner en ny historie på hver en øy en dukker opp.

 

Har du noen ferieparadiser?

 #reise #familie #tur #reise #ferie #fly #reise #forventning #Hellas #øyer #favoritt #sol #strand

26 kommentarer

Siste innlegg