En hyllest til lærerne …. og Valentine`s Dag

Ja tenk. I morgen er det “alle hjertens dag” som vi kaller det her i Norge. Har dere noen planer?

Her hos meg går nok livet sin vante gang. Litt trening, litt kjøring og henting og de vanlige tinga. Ingen date for kvelden. Men skal kose meg for det. Glemte jo nesten ut favoritt serien min på tv som går – Grey`s Anatomi. Ja, tror faktisk dagen og kvelden kommer til å bli koselig og grei.

Visste dere forresten hvem som mottar mest hilsner denne dagen?

Ikke så veldig overraskende kanskje, men det er  barnehagelærerne og lærerne.

 Synes det er vel fortjent jeg.

Det er nok våre søte små som overrekker disse. Jeg synes nesten jeg ser de for meg. Stolte og forventningsfulle. Blir hun eller han glad?

Tenk alle de timene som de tilbringer med skattene våre.

De lærer de ikke bare å kjenne, men har omsorg for de, lytter, trøster, lærer de både akademiske ferdigheter, og å takle de sosiale utfordringene.

Jeg tipper at utenom skoletimene hvor de fysisk er tilstede, blir mange ettermiddager og kvelder brukt til å forberede seg til morgendagen og kanskje også til å bekymre seg for våre små.

Jeg må si at for meg er dette et av de tøffeste yrkene jeg vet. Tenk det ansvaret. Et yrke som ikke er for pyser, vil nå jeg påstå.

Tross om det ikke bare er i morgen de bør bli feiret litt ekstra, synes at de absolutt kan bli betegnet som “Årets Valentine” fra oss foreldre. Ene og alene for innsatsen og kjærligheten de gir til våre små.

Tross om jeg hyller lærerne litt ekstra i morgen, håper jeg selvfølgelig at dere og får en fin dag også:)

#lærere #Valentine #hjerter #omtenksom #familie #skole #barnehage

14 kommentarer

Siste innlegg