Negative minner – hva gjør de med oss?

Enkelte hendelser i livet vårt glemmer en aldri. Det kan være gode ting, eller dårlige ting. Ikke alle hendelsene er noe en husker, men de ligger i underbevisstheten vår og kommer frem som en følelse.

Av alle mine ting er det spesielt en som jeg faktisk husker. Litt merkelig kanskje, men manuell plenklipper har alltid for meg vært et redskap som jeg forbinder med noe negativt. Jeg kjenner at det knytter seg litt i magen, og at jeg får en følelse om at dette er en umulig jobb. Før jeg har tatt i den engang.

En vet jo ikke helt sikkert, men jeg tror det er etter denne hendelsen som dere ser på bildet. Jeg er ikke store jenta, så i grunnen er det litt merkverdig at jeg husker følelsen av oppgitthet, frustrasjon og håpløshet  og at dette her er helt umulig, bare jeg ser en slik. Jeg kan til og med syns synd på noen hvis de klipper gresset med en av disse.

Beklager bildekvaliteten. Tatt bilde av et gammelt bilde.

Her er vi hos min mormor og morfar. Vi var en liten gjeng med unger som ville hjelpe til. Jeg hadde lenge sett på dette fantastiske redskapet, og når noen gikk vekk fra det, styrtet jeg bort. Det såg så lett ut, bare skyve. Jeg holdt på lenge og vel, men klarte ikke å rikke gressklipperen av flekken. Kanskje ikke så rart når du ser størrelsen på meg.

Merkelig at ting som har vært hinder tidligere, eller at noen som har sagt noe til oss, sitter så plantet i oss. Jeg tror at dette og kan føre til at vi lager en del hindringer for oss selv, i underbevisstheten, uten at vi er klar over det. Akkurat denne gressklipperen er vel ikke det største problemet å ikke like. Men jeg synes at det er et så godt eksempel. Ser vi på bilde nå forstår vi jo hvorfor jeg hadde problemer. Selv om det er så innlysende, får jeg den følelsen den dag i dag.

Det var litt fredagstanker fra meg. Har du noen slike ting som setter negative følelser i sving hos deg?

 

#minner #barn #erfaring #erfaring  #statistikk #familie #familieogbarn #kamillenorge 

28 kommentarer

Siste innlegg