Konfirmasjon og bordkort

I år som poden skal stå konfirmasjon, har jeg en stund gått og tenkt på bord dekking. Liker at det er litt spesielt og at det gjenspeiler personen eller personene som selskapet er dedikert til. Det er ikke alltid lett.

Jeg grublet litt på om at stein kunne være en ide til bordkort, og tok turen til Plantasjen. Der hadde de forskjellige småposer med stein, små rullestein og skifer. Så der ble ideen klekket ut. Tok med meg en av sekkene med skifer, og gikk innom Pondura og kjøpte en penn som skrev i sølv/grått som var egnet til å skrive på stein.

Prisen ble da 149,- for skifer og 50-60,- for pennen.

I sekken var det litt forskjellig i størrelsene, men det var mer enn nok i cirka rett størrelser til hele selskaper som er litt over 40 stk.

Min konfirmant har fra han var liten vært litt vel opptatt av naturen og spesielt stein. Steiner i forskjellige fasonger og varianter har ofte vært med oss i bagasjen hjem etter turer både her til lands og fra utlandet. Han har jo sluttet med det nå, men vi har fortsatt samlekasser med disse funna. Dermed følte jeg at dette ble litt ham.

Resten av borddekkingen er derfor bygget på ideen om skifer, og farger tilpasset det. Oppdekkingen er ikke helt på plass enda, så jeg viser kun “bordkorta” samlet. Alle i forskjellige fasonger, men det var et koselig preg over det synes jeg.

Jeg må nevne at vi har hatt en prøvedekning på kjøkkenbordet nå i ca. en uke, vel kanskje to. Så alle våre måltider inntas for tiden i stuen. Slik er det når mor er i det kreative hjørnet.

Ønsker dere en fantastisk fredag.

#interiør #borddekking #bordkort #konfirmasjon #ungdom #familie #familieogbarn #pins #pintrest #info #mammablogg #foreldre #barn#hus&hjem #kamillenorge 

18 kommentarer

Siste innlegg