En god enkel frokost med laks

eisan.

Håper dere har det bra, og at dere har spennende planer for dagen.

Har sittet og kost meg med moteshowet til Frodith. Trodde hun hadde forsovet seg i dag, men neimen hadde hun ikke sneket inn et innlegg uten at jeg så det.  Har du ikke fått med deg sprella hennes, kan du klikke inn på showetHER. Kanskje kan du være med neste gang?

Utenom det så har jeg vært på en liten rusletur ned til sjøen. Måtte lufte meg litt, og været er jo litt likt som i går. Men det er ok varmt. Tror nok det blir å bestige en topp eller to litt senere i dag.

Tenkte jeg skulle dele med dere favoritt frokosten min. Enkel, men god. Oppskrift under bildet.

De helgene sønnen min er hos faren, fråtser jeg i fisk og sjømat. Det er noe av det beste jeg vet, i motsetning til ham.

Ha en flott søndag dere.

Til disse to skivene trenger du:

– Godt brød, jo grovere jo bedre synes jeg. Det er også fantastisk med surdeigsbrød.

– 4 lakseskiver

– Ruccola salat (annen salat kan benyttes hvis du ønsker litt mildere)

– 4 blader fersk basilikum

– 1/2 tomat

– 1/6 rødløk (tilpass mengden etter hvor godt du liker løk)

– 1 ts. olivenolje

– salt

– pepper

– parmesanost

Fremgangsmåte: dekk brødskivene med et tynt lag av Ruccola salat. Hakk tomat og løk i små terninger. Bland oljen og salt og pepper og ca. 3 blader med basilikum. Legg denne blandingen på brødskiva. Deretter legger du på laksen og topper med det ene bladet finhakket av basilikum og strør et lett dryss med parmesan på toppen.

Da er det bare å nyte:)

#matglede #mat #frokost #frokostglede #laks #laksesmørbrød #familie #mamma #mor

 

28 kommentarer

Siste innlegg