Populært Naust – Hafrsfjord

På lørdag var jeg på en aldri så liten sykkeltur her i distriktet. Jeg syklet langs Hafrsfjord, og passerte dette naustet, som jeg hver dag kjører forbi til jobb. Måtte stoppe opp og ta noen bilder da jeg synes det er så flott:)

Dette ligger rett etter Sverd i Fjell, på vei mot Flyplassen.

Jeg er ikke alene som synes dette naustet er fantastisk. Det er utallige som har tatt bilde av det, både lokale helter og turister. Det sies at dette naustet også dukket opp malt på en vegg i Paris. Om det stemmer, tør jeg ikke påstå.

Det opprinnelige naustet ble satt opp i 1900. Under krigen ble det raste det sammen, men ble satt opp igjen like etter.

Eieren av naustet bruker det den dag i dag, men ifølge en artikkel jeg leste i Byas vet de ikke grunnen til at så mange tar bilde av det. Regner jo med at det er av samme grunn som meg.

Bildene er tatt uten filter, bare noen minutter som skiller, selv om det kanskje ikke ser slik ut:)

#naust #gultnaust #Hafrsfjord #sola #Rogaland #byas #reiseliv #attraksjon #visitnorge #norge

 

16 kommentarer

Siste innlegg