Hvor lenge holder solkremen seg?

Dette spørsmålet kommer opp hvert år. Jeg har som regel igjen en solkrem skvett her, og en solkrem skvett der.

Som jeg har fortalt tidligere liker jeg absolutt ikke å kaste ting, men jeg vil heller ikke bruke ting som ikke virke. Så jeg tester litt ut, og prøver meg frem.

For det første er solkremer dyrt, og noen styrker bruker en mindre av enn andre. Dermed blir det som regel en del rester.

Jeg kom over en artikkel i “I Form” her forleden hvor de tok opp dette temaet. Der sier de at tross om datoen som står på tilsier ca. 12 måneder, klarer en solkrem å holde seg i 2-3 år. Det viktigste er hvordan en oppbevarer den.

Den bør oppbevares i stuetemperatur, og ikke i direkte sol.

Jeg kjenner at jeg ble litt glad over denne lesingen da jeg har en liten ladning fra i fjor. Vi var nemlig på en Norgesferie med lite sol.

Pleier dere å ta vare på solkremene fra året før?

#reise #sol #sommer #solkrem #familie

22 kommentarer

Siste innlegg