Jeg kunne ikke hatt hund….

Hei fininger……

Tur er gjennomført, og kaffe i koppen. Kunne gjerne blitt en vane med den rekkefølgen, men tror den og er lett å endre tilbake etter helgen. Jeg er ikke bekymret for det.

I går gikk dagen og kvelden på et blunk. Siden vi passer en valp, blir det mer småturer og en del kasting med ball. Det er veldig koselig, og til tider akkurat som å ha en trassig 5 åring i hus. Men morsomt og kjekt. Andre fordeler er jo at poden forguder Labbetuss, som igjen gjør at han er mye mer synlig og pratsom enn ellers. Veldig kjekt med andre ord.

Når alt det er sagt, så tror jeg faktisk ikke jeg kunne hatt hund. Jeg hadde gått helt opp i hunde eier rollen, og hadde vel ikke hatt tid til så mye annet. Jeg hadde også hatt forferdelig vondt av å gått fra ham når jeg skulle på jobb og andre ting. Rett og slett litt for mye ansvar.

Men en skal aldri si aldri. Men foreløpig blir det med litt pass i ny og ne.

Dagen i dag har vi ikke de store planene. Det har regnet kraftig i går kveld, og litt drypp i morges. Men hvis det skinner opp tror jeg det blir en liten tur langs sjøen, og kanskje det ender med en strand. Vi får se. Herlig å ta dagen som den kommer også iblant.

Hva er deres planer i dag?

#hjemmekennel #hund #familie #barn #ungdom #mamma #familieogbarn

 

 

23 kommentarer
    1. Jeg kunne heller ikke hatt hund 🙂
      Hunder er fine, på avstand 🙂
      Og sånn også med den dere passer 😀
      Men det er litt for mye ansvar og arbeid med hund. Og så er jeg jo også litt redd hunder. Akkurat den frykten kunne jeg sikkert klart å jobbe meg gjennom om jeg fikk meg hund selv. Men, det passer ikke for meg. Så jeg får heller på avstand nyte synet av andres hunder. Og så sier jeg meg fornøyd med det 🙂
      Planen min i dag er å gå en tur. Kanskje i Rogaland Arboret. Men foreløpig er det så tåkete her, at jeg knapt ser nabohusene.
      Ønsker deg en flott dag <3

    2. Ja det er mye ansvar..og mye dårlig samvittighet på de som jobber..derfor ventet jeg noen år før jeg fikk hund igjen..for jeg slet alltid med dårlig samvittighet..følte jeg aldri gjorde nok for hunden..men så ble jeg ufør, og hadde all verdens av tid hjemme..da passet det med hund igjen..MEn blir fort altoppslukende.. Kos dere med labbetus..veldig lurt sånn som dere gjør..med hjemme kennel..

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja det er veldig koselig når de kommer på besøk. Men merker jo ansvaret. Ser at sønnen og har godt av det, kanskje siden han er alene og nå må ta litt hensyn/ansvar … men tror ikke det blir enda nei. Forel. får vi kose oss med besøka… hihi

    4. Eva: Ja det er mye ansvar. Merker det… nå er dette en valp og en må passe ekstra på. alt satt til litt høyere nivåer i heimen.. he,he. Gnager på det meste. Men igjen – veldig koselig. Tror nok at redselen forsvinner hvis en får egen ja… følger hunden på en måte…. Hørtes kjekt ut med Aboreet – lenge siden jeg har vært der:) Håper det letter… litt kjekkere med tur da.. Ønsker deg en flott dag.

    5. suttung: Ja det har mye med vanen. Jeg er oppvokst med hund, men ser jo at arbeidet – eller det meste falt på foreldrene… og vi hadde kosehunder:)) Kose dere i regnværet… vi har nettopp vært ute og kastet ball på banen…. det liker han veldig.

    6. Hund er kos – men ganske så mye arbeid, ja. Har hatt hund både i oppveksten og i voksen alder, og savner det litt..men jeg kan absolutt IKKE ha hund, sånn som jeg lever 😉 Har hatt “haugevis” med katter også, for den saks skyld..og det er jaggu bra jobb det også – selv om det bare har vært utekatter =)

    7. Så bra innlegg! Syntes for mange skaffer seg hund. Føler mange føler de da får en komplett familie liksom, barna må jo ha en hund å vokse opp med … bla bla bla….
      Ser ofte på finn om alle de barna som får allergi når hunden er rund 6-12 måneder, eller at de skriver at de ikke har tid til valpen mer. Er så trist.
      Så godt å lese om folk som tenker som deg.
      Jeg har hund, men jeg har vært over gjennomsnittet interessert i hund hele livet.
      Men nå med ei på 6 måneder og en gutt på 4 så får jeg litt dårlig samvittighet over hun av og til.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg