Jeg løy for dere i går…..

Av alle ting klarte jeg å fortelle dere en liten skrøne i går. Jeg merket det ikke før etter jeg hadde postet innlegget mitt. 

Det hadde seg slik at jeg beskrevet gårsdagens vær i Stavanger som innledning. Det hadde regnet hele dagen skrev jeg, og det var nærmest sant, så den står jeg inne for. Jeg tør også påstå at i starten, og i midten av innlegget stemte det også. 

Jeg sitter slik til at når jeg løfter blikket fra maskinen, ser jeg rett ut. Jeg må ha vært litt konsentrert i slutten av innlegget, for etter postingen kikket jeg ut og det var strålende sol.

Tror ikke dere som leste det tok så store skader av løgnen min, for det er ingen andre enn jeg som reagerte på den. Men jeg beklager uansett. Skal prøve å holde meg til sannheten heretter, eller kanskje ikke kommentere været. Tror rett og slett det blir lettere.

I løpet av ettermiddagen og kvelden gikk tankene mine  til verdens mest forvirrende jobb, hvert fall nå i sommer. Meteorologene.

Slik som været  har vært i det siste, har jeg full forståelse for at det ikke alltid kan bli rett. De bommer jo ikke, for uansett har vi et snev av været de melder. Det skal jo litt til å få med seg vekselen vi har hvert minutt også.  Hvis, hadde det blitt noen lange værvarslinger, minutt for minutt.

Så kjære Meteorologer. Dere får min fulle sympati. Men jeg ber enda til værgudene om litt mer stabilt herlig sommervær vår siste måned av sommer.

bildet hentet fra Pixabay.

#været 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Ja sånn har jeg gjort også..men jeg har ikke rettet det opp..for været skifter, og det er jo hvordan DU oppfatter været..og når det har regnet hele dagen, men glimter til med et snev av sol..ja da kan den solen bare være..hihih HA en god ny dag! MED sol og sommer!

    2. Hehehe
      Ja været er ustabilt til tider………men det har sin sjarm også da………….. jeg glemmer fort om det var regn før på dagen om sola titter frem……….. men nå har det seg slik at jeg IKKE er værsjuk og det er meg til stor hjelp her på sunnmøre 🙂 Det eneste jeg IKKE liker er når det melder storm/orkan styrke vind………… da blir jeg stum………….og redd 🙂
      Her regner det i dag 🙂 Men opplett innimellom 🙂
      Ønsker deg en herlig dag!

    3. Det er sannelig ikke lett å holde seg til sannheten når en skal beskrive været her på vestlandet. Denne sommeren har det nesten variert minutt for minutt. Hvor mange ganger om dagen vi har båret ut/inn putene til terassemøblene vet jeg ikke, men stort sett har den aktiviteten dekket gubbens mosjonsbehov.
      Meteorologenene har nok ingen lett jobb i denne tiden hvor vi og media har full fokus på late dager og solfylte strender.

    4. Jeg løy om alderen min i går – igjen,eller,rettere sagt jeg tåkela svaret med å si at jeg regner meg for en veteran å være nå 🙂
      Ha en fin dag 🙂
      Hilsen synskepeggy.

    5. den lille feilinnformasjonen tåler vi hi hi ,ja været kan snu fort.Her meldte dei sol i dag,da vi var kommet oss på fjellet bøttet det ned,jeg kan trygt si vi var våte da vi kom hjem igjen

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg