Alle voksne damer er noen surpromper!

Jeg har i den siste tiden fått med meg både oppslag i media, blogginnlegg og statuser på andre sosiale medier hvor det er tatt for seg toppbloggerne og de unge fremadstormende.

Hvordan de er, og hva de deler.

Her blir alle fremstilt likt. De deler for mye, tar ikke ansvar og så videre. Listen er lang.

Men er det slik?

Jeg har kommet over mange flotte bloggere i denne aldersgruppen. Noen har mange lesere, mens andre har mindre. De er både reflekterte og deler mye kjekt og interessant innhold.

En har jo de som deler alt, men er de i flertall?

Som overskriften sier så har jeg en gang truffet en godt voksen dame som var en surpromp til de grader. Men det vil jo ikke si at alle godt voksne damer er det?

Jeg vet, og kan med hånden på hjertet si at innimellom synes jeg at noen bloggere deler for mye, uten å gå inn på alder og kjønn. Toppblogger eller ikke.  Er det de unge, tenker jeg at jeg er jo ikke helt i målgruppen deres, og jeg har innsett at de deler mer enn hva vi gjør. Det er trenden, og tiden.

Jeg er vel mer i kategorien, surpromp og aldrende dame, men jeg har så pass ydmykhet at jeg tror vi som går under her også har mye å lære av de unge. Ser en på arbeidslivet nå er det en stor trend om å bygge sin egen merkevare, som tjener firmaene som en jobber i godt. Her kan vi fort falle mellom to stoler hvis vi ikke lærer oss å følge med i timen. 

Men igjen, det er ikke alt som er god reklame. Så en må være litt obs på hvordan en vil fremstå. Arbeidsgivere eller fremtidige arbeidsgivere skal “selge” din merkevare, og da er det jo en selvfølge at de må kunne stå inne for dine verdier og holdninger.

Vår generasjon har alltid vært litt vel redde for å stikke oss frem. Vernet om oss selv, og kanskje ikke bydd på oss selv slik vi i grunnen er. 

Tross dette har det vel alltid vært de som har. Men kritikk har de måtte tåle før også. Det er ikke noe nytt fenomen, bare i dag skjer ting på en litt annen måte.

Det er så enkelt å si at disse personene kun har fått dette til gjennom flaks. Vel, kanskje er det rett, men det kan også være at det er hard jobbing, dyktighet og en smule flaks. De har vært på rett sted til rett tid.  Hvem hadde vel ikke grepet sjangsen?

Så kjære dere, jeg tror nok at de unge i dag klarer seg helt utmerket. Det er kanskje enklere å finne muligheter, men det er også mer fallgruver i følge av dette. Når det gjelder lesere, og hva toppbloggerne får til, er det jo vi som bygger opp under dette. Er det ikke?

Derfor oppfordrer jeg alle til å bygge sin egen merkevare istedenfor å henge seg opp i andre. Stein på stein som vi sier her på Jæren. Om du ikke blir toppblogger kan det jo være at det åpner seg andre uante muligheter.

#toppblogger #muligheter #merkevare

22 kommentarer
    1. Det er nye tider..og de unge i dag får en helt annen måte og uttykke seg på..gjennom sosiale medier..Jeg syns også noen deler litt vel mye..men det er jo helt opp til hver enkelt tenker jeg…vi er alle forskjellige..og sånn skal det jo være…

    2. Bra innlegg, jeg enig!-mye bra ungdom som vi kan lære av:-)Det kan være vanskelig for oss å forstå åpenheten siden vi er lært opp til mer #fasade” men å by på seg selv er fremtiden – selv om jeg er enig at noe “filter” er en god ting;-) Ha en fin ettermiddag:-)

    3. Gode poeng du har med! Det er bra ting både med det ene og det andre. Jeg tenker at hver og en må avgjøre selv hvor mye man ønsker å dele, men jeg tenker/ har en regel om at jeg ikke vil legge ut noe som jeg ikke kan si til en fremmed.

    4. Jeg tenker at man må være som man er, blogge som man er, men tenke seg om. Jeg er meg selv, men har grenser som jeg holder strengt på. Både i forhold til jobb og familie. Jeg vil ikke ut med for mye. Jeg har ting JEG synes er moro å ha på blogg, og min egenart for være som den er på blogg, og så får jeg heller ha en LITEN blogg…for jeg koser meg sånn som jeg er.. Og jeg får eventuelt bygge meg opp som toppblogger over 20 år 😀 ha-ha::Bare tuller 😀 Blir ikke noe toppblogger 😉

    5. frodith: ikke si det:))) plutselig er du der:)) men det deles mer nå enn hva hvertfall jeg er vant med på både godt og vondt:))
      Kan tenke at det er fort å bli revet med. Er en 16 tenker kanskje ikke alle så veldig mye lenger enn nå. Men der igjen er det hva type jobber en skal ha i fremtiden:)) bare tenk hvis de hadde funnet ut i kampens hete i valgkampen at Erna hadde hatt et puppestunt for noen år siden:))))

    6. Alle får blogge om et de ønsker å blogge, for min del. Men vi ser jo hvordan det gikk med toppbloggeren, da hun tok helt av. Kroken på døra, og like greit! Viktig å ha et filter. Kan være at jeg også blogger om mer enn jeg skulle, men uansett står jeg for det. Jeg blogger ikke om det er ting jeg er redd for! Jeg har et filter 🙂

    7. due: ja og det er det som er viktig. Stå for det en skriver, og at en kan se verden etterpå:)) synes nå ikke du har noe utskeielse innlegg:)) ærlig må man jo få være:)) ønsker deg en fortsatt fin kveld:)

    8. Hei!
      Ja jeg har aldri hatt noe formål om å bli toppblogger 🙂 Jeg går min egen vei og har noen følgere som setter pris på min blogg 🙂 Jeg deler bare en brøkdel av livet mitt her inne. 🙂 Viktig at det en blogger om, er noe en brenner for? Står for?…………. jeg elsker naturen og blogger mye om turer i fjellet + alle mine dikt og bilder 😀
      Og vi er jo så forskjellige alle og enhver og det er plass til alle tenker jeg. Men som du skriver så er det litt i meste laget de unge deler. Noen deler alt…………..jeg tror faktisk ikke det er bra å dele alt………….. men sånn er det………….. Man kan jo bli litt sjokkert av og til………….. men ….. så tar vi ikke skade av det heller….. å bli sjokkert 🙂 hihihihihi Men sure og gamle er vi ikke 😀

    9. Er selv blitt en leser av “små ukjente blogger” og holder meg unna topp 20 lista. Det er så mye fine og flinke skribenter som i alle aldere som jeg skulle ønske lå på topp fremfor endel av de som gjør det. Men slik er desverre vårt lille samfunn. Hva man deler syns jeg forøvrig man må kjenne på i sitt eget hjerte.
      Takk for godt innlegg:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg