Tilgjengelig, men alikevel så utilgjengelig…….

Hei dere.

I dag har jeg litt lyst å ta opp ungdom i dag, eller for å være ærlig min sønn.

Jeg tror nok han har de dubbedittene som fins, som nettbrett, telefon osv. osv. Tross dette har jeg et lite problem. Ikke alltid, men når det er viktig. Faktisk å få tak i ham. 

Han kan nettopp ha ringt eller tekstet om viktige ting for ham. Slike ting som for eksempel hvor buksa hans er og hva vi skal ha til middag.

Prøver jeg et minutt etter, er det pur umulig å få tak i ham. Akkurat som han har sunket i jorden. 

Her i forrige uke skjedde det samme. Vi skulle på en foreldresamtale på skolen.Han ringte og spurte tiden siden han skulle være med, og så klarte jeg jo å si feil. Dette oppdaget jeg når det var et kvarter igjen til vi skulle være der. Jeg ringte, sendte meldinger og kjente jeg ble varmere og varmere. Litt av hensikten med disse samtalene i hans alder er at de er med.

Jeg måtte jo bare troppe opp da, litt halvflau kan du si, men vi ble enige om bare å starte og håpe at han kom etter hvert. Halvveis i samtalen ringer han og fikk beskjed om å komme oppom. Heldigvis bor vi kun et steinkast fra skolen, så det gikk fint. 

Men jeg synes det er så merkelig. Ungdommer i dag er jo på en måte tilgjengelig på disse dingsene døgnet rundt, men allikevel så umulig å få tak i når det gjelder. Det kan jo kanskje kun være for oss foreldre, men frustrerende, det er det.

Er det andre som har det slik?

#tilgjengelig #utilgjengelig #ungdom #hjem #mamma #foreldre

 

12 kommentarer

Siste innlegg