Ribbe med garantert sprø svor

Hei dere.

Lørdag morgen, og absolutt den beste tiden. Stille, tent litt lys, rolig musikk og ikke minst en kopp kaffe.

Jeg kom til å tenke på at jeg faktisk ikke hadde delt forrige søndags middag med dere.

Nå er vi kun to i husholdningen, og mens jeg gikk rundt og skulle handle forrige lørdag i disse førjulstidene, ble det julemat som fristet. Jeg tittet i diskene, og jeg tror jammen de hadde tenkt på oss når jeg fikk se ribbene på omkring kiloen.

Det fine med disse var at de var i en stekepose, så de skulle bare rett i ovnen. Ferdig krydret og svoren var rutet opp.

Resultatet var akkurat slik de lovet. Etter ca. 70 minutter i ovn var svoren fantastisk.

Jeg legger ved bilde av resultatet, og ikke minst etiketten slik at dere ser hva type det er. 

 

#matglede #julemat #ribbe 

23 kommentarer

Siste innlegg