Er sjokoladenisse innafor?

Hei dere.

I går når jeg var i butikken ble jeg veldig så usikker. Jeg skulle i grunnen finne en pakke til den som får mandelen på årets nissefest som er hjemme hos meg i dag.

Hadde jo tenkt at en av de fine sjokoladenissene hadde vært fine. Unger og ungdom liker jo som regel sjokolade, ja voksne og for den saks skyld.

Men, så begynte jeg å tenke. Er dette innafor? Jeg tenker på alt som blir fjernet både fra språket vårt og fra sanger. Jeg kan jo ikke ha det på meg at jeg driver med vannlære, så jeg ble så i tvil. Det kan jo hende at jeg ikke har fått med meg alle nyhetene den siste tiden. Barn og ungdom i dag er jo så påvirkelige vet du.

Jeg tittet litt rundt, og der hadde de jo også hvite sjokoladenisser. Men det blir jo litt samme sak synes jeg, så jeg ble jo bare enda mer usikker av denne.

Det ble til at jeg sikret meg med å kjøpe noe som ikke kan misforstås, bare for å være på den sikre siden. 

Så fra nissefesten i kveld blir det verken sjokoladenisser eller sjokoladepersoner i det hele tatt, bare for å være på den sikre siden. Men tross det har jeg ingenting i mot sjokoladenisser uansett farge, hvis du lurte. Jeg var bare så veldig i tvil….

 

 

#famile #nissefest #sjokoladenisse 

 

 

12 kommentarer
    1. hehehehehhe ja man kan jo bli forvirra og i tvil ja………………
      Jeg har julegrøt med mandel og god gløgg på lille julaften – og tradisjonen tro så blir det marsipangris her 😀
      Men….. de fleste liker jo sjokolade, så kanskje jeg skal ha en back-up plan med sjokolade av noe slag 😀

    2. Hehe. Jeg husker for himla mange år siden, da europris var rimelig nytt, så solgte de kjempedigre sjokoladefigurer både til jul og påske. Sånne fine fra utlandet. Nesten for fine til å spises, egentlig. Der var det nisser også. Brune, ja , noen med hvit dekor her og der. :p

    3. hahahahaha dette var godt registrert. Jeg har aldri tenkt tanken hellere, men nå så :)))))
      Om du ikke har en mørkhudet person der så går det helt sikkert fint. Eller du kan jo si at nissen kommer fra Afrika…. Så kan du gi en hvit til de som er norske ( hvite). Nei tuller bare. Nå må dette hysteriet ta slutt. Brunt er brunt, og hvitt er hvitt, samme faan hvilket land man kommer fra. Jeg er så innmari lei dette rasismetullet som er rundt oss. Hva skal vi gjøre med brunosten? Kanskje det skal bli rosa ost. Men da går det utover rosbloggerne igjen. Grønn brunost og røde nisser er fint 🙂

    4. Huff..skulle nå ikke le her, da…men det er jo ganske løylig..og egentlig litt trist, faktisk..at det er blitt slik at man faktisk føler at man må veie for eller i mot før man tar valg som egentlig er ment å skulle være bare hyggelig og koselig..akk ja!! Ha en flottersfin dag uansett, da.. og kos deg med nissefest =)

    5. Hihih..det har jeg ikke tenkt tanken på engang..men ja..noen reagerer kanskje på det også…herlighet..nei..noe bare ER sånn..hihihi..sjokoladenisse ER sjokoladenisse..basta..hihihi

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg