To oppvåkninger hver dag

Hei fininger.

De siste dagene har vi hatt det kaldt her i Stavanger, og det er den som har skylden for at jeg hver dag nå har to oppvåkninger.

Den første er jo selvfølgelig når jeg står opp om morgenen. Helt normalt kan du si.

Etter en varm dusj har jeg fått såpass varme i meg at jeg kan gjøre de normale tingene jeg gjør om morgenen.

Men. På turen bort til bilen som kun er et minutt hvis jeg går i sneglefart, blir hele meg til is. Det er helt ufattelig at det ikke skal mer til. Må jeg skrape bilen i tillegg, ja da kan du tenke deg tilstanden min når jeg endelig kan sette meg bak rattet.

Så da sitter jeg der da. Til opptining.

Kjøreturen tar om lag en halv time.

Alt som kan skrus på av varme er på. Vifte på fullt og for å ikke glemme setevarmeren. Den er gull verdt. Etter omlag 20 minutters kjøring begynner effekten å komme. Varmen brer seg i kroppen og i løpet av de første fem minuttene kommer godfølelsen. Det er den beste stunden på hele turen.

Kunne i grunnen bremset litt på varmen da, men jeg klarer liksom ikke helt å gjøre det. Blir isteden døsigere og døsigere, og hadde nok sovnet på flekken hvis jeg hatt latt meg få lov til det. Men det kan jeg jo ikke, jeg kjører jo.  

Når jeg da ankommer jobb er jeg såpass døsig at jeg må sitte et minutt eller to bare for å komme meg. En oppvåkning kan du vel si. Det som venter utenfor døren er heller ikke noe å hige etter. Kulde.

Så ja. Jeg ønsker virkelig at våren titter frem snart, slik at jeg kan gå tilbake til normalen med en oppvåkning pr. dag. Det er litt mer behagelig.

Men dere. Nå må jeg springe her. Jeg har nå mannet meg opp til å ta fatt på min daglige frysetur. Ha en flott dag……

 

Ja jeg lengter etter vår nå…. og på tur her for litt siden var det et ørlite vårtegn:

#vinter #kaldt #kulde 

 

 

12 kommentarer
    1. Ja det er så sant..man får to oppvåkninger…hihih…Jeg kler meg alltid så godt..men ansiktet kan man ikke få kledd helt inn, og fingrene må jeg ha fri til å holde hundene…så skal si jeg tiner godt opp etter en tur jeg også….men…jeg kan jo da dorme litt i stolen..selv om jeg sjeldent gjør det..men ja..man blir døsig av å “tine” hhihihi..ha en god dag!

    2. Disse dagene er ikke gode for kropper som verker jaffal… fyttigrisen så kjipt! Tror jeg har gått i vinterdvale, for det er ukevis siden jeg følte jeg var våken! 😉 Ønsker deg en fin dag.

    3. Vi har heldigvis bilen i parkeringskjeller så den er ikke så iskald når vi skal ut å kjøre … Håper virkelig våren dukker opp snart ja <3<3

    4. Ei_heks: hehe det er jammen meg kaldt nå her i Stavanger… nærmere ti minus. Men har fått meg en tur i dag…… vurderer fælt om jeg skal dele såpeboblebildene… da kommer du til å le:)))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg