Hvem er synderen? Er det meg?

Hei dere.

I dag hadde vi en litt spesiell opplevelse på jobb. Det var vel ikke den beste dagen dette hendte, siden vi hadde mye besøk innom kontoret.

Rett før lunsjtider begynte det. En leverandør var innom, og i det de skulle gå, begynte en eim å sige inn i lokalet. Du enset den så vidt, men du vet. Når du kjenner den som et blaff innimellom.

Når en står og snakker med noen så kan en ikke helt stå å snuse rundt heller, men det var mer slik at en lurer på om det er en selv som lukter. Lukten var en svak kloakk lignende lukt.

Etter de var gått var det nærmest å ta en liten sjekk på seg selv. Er det jeg som lukter? Eimen forfulgte meg på en måte.

Lukten kom og gikk. Det som er spesielt er at ingen snakker om lukten som alle kjenner, men går rundt og snuser og undrer.

Vel, etter noen timer var det ei som hadde en tur ut. Når hun kom inn igjen kunne hun fortelle om løsningen som ingen hadde turd å snakke om. Bøndene har startet med vår gjødslingen. Tenk det – det var kun lukten av vår vi hadde snust rundt på hele formiddagen. 

Så folkens – det er snart vår. Når jeg tenker meg om så var det jo vårjevndøgn her om dagen. Så et sikkert tegn her i Stavanger når våren står ved døren er lukten…….. Glemte å nevne at i natt snødde det…..

Så med dette ønsker jeg våren hjertelig velkommen. Lukt eller ikke….

#vårlukt #stavanger

22 kommentarer

Siste innlegg