Den burde jo vært tett…. eller?

Du vet. Når du har gjort noe du ikke skulle, men føler allikevel du ikke helt er synderen eller at det er din feil.

Det skjedde med meg i går.

Jeg var på min vanlige fredagshandling. Skulle ikke ha så mange ting, men gikk rundt og plukket med meg litt for det.

Når jeg kom til vaskemidler kom jeg på at jeg burde ha en flaske til gulvvasken i helgen. Fant frem til en Jiff, som faktisk hadde mer enn halvert i størrelse, og var i grunnen ganske så fornøyd med det. Puttet den i korgen, og suste videre.

Når jeg endelig kom frem til kassen gjorde jeg igjen som jeg pleier. Puttet varene på samlebåndet, og det fungerte fint helt til at jeg merket at noen varer var litt vel våte. Lukten var ikke til å ta feil av. Jiff. Korken var visst ikke helt tett eller på.

Noen av varene som var våte var jo allerede på rullebåndet, så det var frem med tørkerull. Det ble i grunnen et styr uten like. Varene som var våte og ubrukelige som f.eks brød og slike ting måtte byttes ut. Så jeg sprang litt frem og tilbake. Kassedamen hun vasket, eller tørket opp. Kanskje begge deler siden det var Jiff.

En tålmodig herre sto bak meg og blei faktisk ikke irritert en gang, bare sendte meg noen forståelsesfulle blikk. Blei veldig takknemlig for det.

Så var det å betale, og selvfølgelig ymte med et unnskyld til kassedamen. Som en ekstra bemerkning måtte jeg bare si at det ikke helt var min skyld siden det var noe feil med flasken. Jeg hadde jo bare plukket den fra hyllen. Tror ikke helt hun mente det samme siden hun da sa: å skal vi skylle på hyllen da? Ble litt forundret over svaret hennes, og mannen bak himlet med øynene og hadde et flir rundt munnen. Tror han var ganske så enig med meg. Vel, jeg innbiller meg det hvertfall. 

Fordelen er jo at jeg kom hjem med ny Jiff flaske, så nå blir det nok litt vasking i helgen. Har jo testet lukten, og den var bra.

#tabbe #mamma

 

18 kommentarer
    1. Sånt skjer jo..og det er jo ikke vår skyld! OG kunden har alltid rett….Så syns det var en uforskammet kommentar fra kassadamen…grrr…Håper du likte lukten da…hihih

    2. Måtte flire litt også jeg da 😉
      Hvis dere nå skulle skylde på hyllen, hvem hadde da egentlig skylden?!
      Skylden vil jo da hvert fall gå tilbake til noe butikkrelatert.
      Så ja, skyld på hyllen – skyld hvert fall ikke deg selv.
      Ikke helt det rette svaret fra kassadamen. En dårlig dag skal og bør ikke gå ut over kundene..
      Håper din dag er good =))

    3. Du får snakke med hyllen neste gang og spørre om den påtar seg skylda. Hahaha
      Det samme hendte med meg da jeg skulle kjøpe en pakke sukker. Det var et stort hull i pakken. Oppdaget det da jeg skulle legge den på samlebåndet. Sprang for å hente ny sukkerpakke, og fant da enda en pakke med et stort hull på toppen. Noen hadde i tillegg satt sukkerpakkene på en feil plass. Tror nok at noen hadde hatt det travelt og stukket fingeren inn i pakken, eller så må de ha hatt stor trang til noe søtt.
      Det er en del ganger at troppa på vaskemiddelflasker er litt åpen, og da lurer jeg på om det er noen som åpner for å lukte, og så glemmer de å lukke ordentlig.
      God påske!

    4. Hmmm nå lurer jeg veldig på hva den hylla kunne ha gjordt med den flaska. Vi skal en tur ned på Europris for vi trenger noe som også står i hyller 😂 best å passe seg da 😂

    5. Det var et snodig svar. Har hun ikke lært.at kunden alltid har rett hun da… Og at det var hyllen som ga feil 😉
      Godt du fikk det du skulle ha uten feil til slutt 🙂

    6. Har jo jobbet i kolonial i mange år, men for hundre år sida.. Men du verden som man legger merke til de skremmende eksempler på regelrett mangel på oppførsel. 🙂 God helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg