Jeg har mistet kontrollen…..

Det har sakte og sikkert gått opp for meg. Jeg har mistet kontrollen.

Kontrollen på hva vi har i skuffer og skap på kjøkken. Vel, ikke kjørler, tallerkener og slike ting, men matvarer. Vel, jeg kan jo glemme ut at noe er skittent, men da finner jeg det som regel i oppvaskmaskinen.

Jeg har følt meg veldig beæret lenge. Hadde full kontroll, og var det noe som ble fjernet fikk jeg en telefon eller melding. Men nå har de opphørt. 

Tinga blir bare borte uten disse beskjedene. Det er ganske så fortvilet.

Middager planlegges, og det er jo en kunst bare det. Men hva skjer? Joda, det er alltid en ting som mangler. Det kan være grønnsaker, melk samt andre indigrenser. Og jeg er sikker på at jeg hadde det i går.

Å ringe hjem i forkant, slik at jeg kan “berge” den planlegge middagen fungerer ikke heller. Når poden snakker med meg har han glemt det som han sier.

I tillegg til disse middagsendringene er det en annen ting som jeg forundrer meg over. På kveldene vet han akkurat hva vi har i skuffer og skap. Til og med de tinga jeg har gjemt og glemt. 

Så ja, jeg har fullstendig mistet kontrollen på hva vi har av matvarer her hjemme. Mens en annen har full kontroll. Kanskje det hadde vært en ide og overlatt både handling og matlaging til ham?

#ungdom #barn #matvarer #familie #hjemme #stavangerinmyheart

11 kommentarer

Siste innlegg