Ja jeg blir ganske så forvirret….

Tenkt dere. Våren har vist sitt ansikt, og alt er jo bare fryd og gammen. Ute blomstrer det, fuglene kvitrer og barnelatter høres rundt hvert hjørne. 

Alt dette er helt flott, men når jeg skal entre døren for å utforske den vide verden blir jeg så i tvil. Hvordan kler en på seg? Ja ikke helt bokstavelig, men er det kaldt, varmt osv. Tanken på vår har liksom ikke helt seget inn så dermed blir det enten for mye  vårstemning, eller at jeg glemmer meg litt ut og er i vinteren modus igjen. 

Jeg har lovet at jeg ikke skal sette frem vår skoene enda, siden det endte katastrofalt i fjor. Alle vinterskoene var byttet ut med de lette vår og sommer skoene, og  vips der var våren borte. Dermed lar jeg de være slik en stund til. Våger jeg meg ut i lettere sko skal jeg hente de frem fra kottet og sette de fint på plass etterpå. Jeg lover.

Har dere også det samme dilemmaet at dere bommer på klærne nå i en slik overgang?

#vår #sommer #vårstemning

 

 

 

18 kommentarer
    1. noen ganger kan en bli lurt,men her har vi hatt vår og sommervarme en uke nå,så her er det lette sko og piratbukse innimellom,ja noen går i hagen i bare bhen :=) men klart vi kan ennå få litt snøfall

    2. Det er en utfordring å vite hva man skal ha på seg ja. Derfor tar jeg litt plagg på plagg oģ sko bytter jeg etter kaldt og varmt 😉 Blir lurt innimellom 🙂

    3. Ja gjett om jeg gjør! hihih..fra en dag med varme, til en dag med kulde…OG det skifter jo hvor du går henne også…i dag frøs jeg…og svetta…Men foreløpig har jeg kledd meg mer for mye en for lite…i dag prøvde jeg uten bøff..og da frøs jeg på ørene et sted..så tar med bøff i taska i morgen…orker ikke fryse..da får jeg heller svette..er rett i dusjen når jeg kommer hjem fra tur uansett…Men tror mange sliter med det å vite hva man skal kle på seg nå ja…Ha en god kveld!

    4. Det er spesielt merkelig hvor fort det kom i år, for mindre enn to uker siden falt jeg med sykkelen fordi det var is på veien (ja, jeg har piggdekk på) og i dag var det nesten 20 grader. Når jeg syklet hjem i dag er det første gang noen sinne, jeg har syklet el-sykkelen min uten regnbukse eller jakke. Men de var med, for man vet jo aldri med vårværet! ;-p

    5. Toini: Ja det er bedre å ta av…. hadde alt for mye på i dag…. var litt disig fra morgenen av…. Men bare vi ikke bruker opp alt varmen nå:)) var jammen meg 23 grader i dag.

    6. Våren er morsom nå ja, jeg har byttet den tykke boblejakka til en medium tykk =) Tynt skjerf er på, og litt lettere sko. Vårvinden kan være sur den – og jeg vil ikke bli syk 😉 he he. Håper kvelden din er god =)

    7. Ja så klart.. i fjor så rakk jeg ikke kneppe opp øverste knappen i skjorta og brette opp armene før sommeren var over… skuff.. og skuff.. 😛

    8. Sykkelen skal på service i dag, så jeg har ventet for å la proffe gjør det. hadde håpet å få den inn på mandag, så på onsdag men det ble i dag, så jeg har ventet. Føler meg ganske dum mens jeg sykler, for alle kan jo høre dekkene!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg