På jakt etter joggekroppen – uke 4

Tenk nå har jeg holdt på med jogging i omlag 4 uker.

Fra å gå fra en litt anti jogge holdning når det gjelder meg selv til å se litt frem til joggeturene er en seier for meg. Det var i grunnen det som var målet.

Denne uken jogget jeg 4 dager siden jeg har vært på tur. Når jeg startet hadde jeg økter på 2×2 minutter vekselsvis jogging og gåing. Jeg har gradvis minsket gå tiden, og siden vannet er litt over 3 kilometer har det gitt meg anledning til å øke antall joggeøkter. 

I dag ble det 7 joggeøkter på 2 minutter hver pluss 2 joggeøkter på 1 minutt hver. Gå tidene er redusert til 1 minutt og innimellom litt under.

Som dere ser går det fremover. Naturen nytes, og jeg klarer å holde fokus med å ikke ta for mange bilder. Men noen blir det.

Målet mitt er nådd, så jeg krysser fingrene at jeg har funnet min måte som gjør at jeg fortsetter. Hvis jeg plutselig suser kilometer etter kilometer og blir litt for kry av meg selv, kan det hende at jeg kommer med et innlegg for å fortelle om det. Hvem vet?

Har du samme holdning som jeg hadde før jeg begynte har jeg lyst å komme med noen råd. Ikke gap over for mye. Sett deg mål som er oppnåelig. Ikke se på andre som suser lett forbi, men vær kry over de små fremskritta du får. 

De andre tenker på seg, og jeg tror ikke de ofrer deg så mange tanker. Sist men ikke minst. Masse lykke til. Jeg tror du klarer det!

#joggekroppen #trening #antijogging #jogge #treningsmål #kroppoghelse

 

 

 

 

14 kommentarer

Siste innlegg