Modell eller Turistattraksjon?

Her om dagen skulle jeg noen ærender i Stavanger Sentrum.

Jeg har fått en liten vane nå i sommer  å parkere litt fra selve bykjernen. Det har resultert i at jeg har gått gjennom Gamle Stavanger på vei til byen. Vel, en bitteliten omvei da, men en koselig liten omvei.

Her går jeg og drømmer meg vekk mellom gamle hus og mye historie. Jeg trenger vel ikke helt å si at det hadde vært en drøm å bo her.

Det gjorde jeg her om dagen også. Helt i min egen verden surret jeg rundt. Gatene var fulle av cruise turister, så det var trangt om plassen.

Jeg går forbi et par som sitter på en benk, og registrerer at de smiler som bare det. Smiler fint tilbake, for regner jo med at det er meg de smiler til. Stopper litt opp og kikker på noe, og det er da jeg oppdager det.

På en plass mellom meg og paret har de plassert et kamera, og satt på selvutløseren. Jeg er liksom på rett plass til rett tid for jeg hører at det blir knipset mange ganger. Vær du sikker på at jeg er i sentrum, mens det smilende paret kanskje blir sett i bakgrunnen. 

Når jeg oppdager det skynder jeg meg selvfølgelig vekk. 

Men jeg lurer jo selvfølgelig. Ble det noen flotte bilder av meg?

 

#modell #turistattraksjon #morsomt

14 kommentarer

Siste innlegg