Himmel & Hav på Sola

Alt har en mening sies det, og det tror jeg absolutt stemmer.

I går var jeg og ei venninne og gikk en tur på Sola Stranden. Jeg kjørte, og når vi skulle hjemover skulle jeg vise henne min “lille snarvei” som jeg mang en gang har brukt når jeg skal til stranden. 

Jeg kan ikke forklare hva som skjedde, men jeg kjørte rett og slett inn feil vei. 

Vi ble enige om at vi kunne jo se hva som var her og kjørte avgårde. Veien gikk parallelt  med Solastranden i retning av Tananger. 

På strandsiden passerte vi mange hytter, Equinor sin representantbolig, og på endestasjonen dukket det opp en mini kirke som låg som en idyll med spiret ned mot stranden. Til kirken hørte også en del andre bygninger, men det var kirken som var blikkfanget. 

Vi var kommet til Himmel & Hav som er et hotel,  kurs og misjonssenter for NMS. 

Siden det var et arrangement her kunne vi ikke springe rundt, men sneik oss litt I ytterkanten for å kikke og for å ta noen få bilder. Wow sier jeg bare. For en plass. 

Legger ved noen bilder. Var det ikke flott?

 

Ikke det beste bilde, men tatt fra parkeringsplassen:

 

På venstre siden for kirken gikk denne stien ned til stranden:

 

 

Det er fullt mulig å leie lokalene, men siden det er I regi av NMS må det være et alkoholfritt arrangement. Sjekk gjerne ut hjemmesidene HER

 

 

#sola #selskapslokaler #rogaland #utpåtur

12 kommentarer
    1. Margrethe: ja. Jeg lurer på om jeg var der en gang for mange år siden med mine foreldre… tror jeg var 7-8. En st.hans. Litt usikker, husker best at jeg hadde fått en smågodtpose for fem kr og jeg hadde aldri hatt så mye før….

    2. Ja det er fint å kjøre seg bort..noen ganger….Får sett mye fint da….Flotte bilder! og jeg likte meg veldig godt ute ved Sola!

    3. Artig å sjå igjen kyrkja. For over 30 år sidan hadde me eit prosjekt som gjekk på å gå langs sjøen frå den kyrkja og ned til Brussand (7 mil?). Me gjekk ein etappe kvar søndag og brukte 2 bilar i start og mål. Er ikkje spesielt interessert i kyrkjer, men eg og tok bilde av denne kyrkja. Ho var akkurat lik då, berre taket var litt raudare.

    4. Hei! Dette var kjekt å lese. Jeg jobber på Himmel & Hav og du er hjertelig velkommen innom en dag der ikke er arrangementer. Vi feirer fremdeles St.Hans der og har gjort det i 60-70 år. Stedet har en spennende historie.

    5. Mariann Hellestø Kean: Så kjekt du synes det. Det kunne jeg veldig gjerne tenkt meg….. litt nysgjerrig vet du:)) Er der folk der hele tiden? På st.hansen tror jeg at jeg var mer opptatt over den enorme godteposen jeg hadde fått til 5 kroner husker jeg.. he,he.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg